Ved banken at jeg har et kviklån / forbrugslån

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • MPbankerForfatter
    Indlæg
  • #92992
    MPbankerForfatter

    Hej Alle,

    Da jeg på et tidspunkt har oprettet et kviklån / forbrugslån, men nu står og skal til at låne til hus, vil jeg gerne vide om banken ved at jeg har dette kviklån / forbrugslån.

    Jeg har overholdt alle afdrag på lånet, men vil gerne vide om min bank har oplysninger om at jeg har dette lån.

    Jeg vil formentligt fortælle dem det, men vil gerne vide om de kan trække disse oplysninger selv.

    Mvh.
    “huskøberen"

    #183264
    AnonymForfatter

    I forbindelse med ansøgning om lån, vil banken udbede sig din sidste Årsopgørelse fra Skat, hvoraf det vil fremgå. Banken vil gå ind i RKI og se om du er registreret

    #183268
    MPbankerForfatter

    Hej igen,

    Det vil så være på baggrund af “Rentefradraget" ?

    #183270
    ChrisMForfatter

    Det vil på din årsopgørelse være synligt hvad din samlede gæld er, derfor vil din bankrådgiver højst sandsynligt bede om en redegørelse over hvilke lån du har.

    For din egen skyld, vær åben overfor banken omkring det fra start af.

    #183282
    OpgaveForfatter

    Hej Morten, ja banken kan se din samlede restgæld på din årsopgørelse, samt hvis lånet et tilmeldt på pbs/nets, så vil de også kunne se at du betaler til et lån der.

    Vær ærlig over for banken, det kommer du længst med.!

    #183296
    AnonymForfatter

    Er der noget jeg har overset? Jeg kan i hvert fald hverken se gæld eller formue på årsopgørelsen. Men bankmanden har måske et særligt røntgenblik?

    #183298
    OpgaveForfatter

    Hej Tove,
    Jer er bange for at du skal en tur til optikeren 😉
    På alle årsopgørelser fremgår gæld og indestående, under punktet: –> Indberettede formueoplysninger fra pengeinstitutter m.fl.
    På min årsopgørelse fremgår det af side 3.

    #183308
    HJLForfatter

    Tove den er god nok, det står der 😉

    Mm. Alt hvad i ejer og har står i din mands navn, blot en tanke.

    #183310
    AnonymForfatter

    Tak for belæringen, har ikke lagt mærke til oplysningerne tidligere.

    #183314
    AnonymForfatter

    I Skattemappen personlige oplysninger står der eks. ud for min bankkonto tidligere postgirokonto Oprettelsesdato 7/6-1967

    Da jeg ikke har gæld, kunne jeg forestille mig at ved gældsoptagelse står også Oprettelsesdato, måske vil nogen bekræfte dette ?

    #183316
    OpgaveForfatter

    Ved gæld står der ikke oprettelsesdato, men derimod en seneste restgældsdato, som opdateres løbende/årligt.

    #183318
    thsvForfatter

    På årsopgørelsen kan dog kun ses totaler:
    Indberettede formueoplysninger fra pengeinstitutter m.fl.
    Indestående i pengeinstitutter, obligationer, pantebreve xxxx kr.
    Gæld til realkredit, reallån, pengeinstitutter xxxx kr.
    Ejendomsværdi af danske ejendomme xxxx kr.

    Så bankmanden vil have lidt svært ved at gennemskue gælden.
    I skattemappen står mere detaljerede oplysninger, som dog ikke er offenligt tilgængelige.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.