Kontoopgørelse

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • KlintForfatter
    Indlæg
  • #92985
    KlintForfatter

    Hej, jeg har haft en højrenteopsparingskonto i BRF-Bank og nu har jeg bedt om at få den gjort op og lukket, jeg havde et lille beløb i opsparet rente under 25 kr det er forsvundet og aldrig overført til min lønkonto, har andre oplevet noget tilsvarende ?

    #183178
    MichaelForfatter

    Fra forretningsbetingelserne:

    http://www.brf.dk/images/DOCURAN-8TVGCJ/$File/forretningsbetingelser_Privat_1_september_2012.pdf

    Citat: “Rentebeløb mindre end 25 kr. tilskrives ikke og føres ikke videre til senere tilskrivning"

    #183186
    KlintForfatter

    Okay, det kan jeg godt se, det virker bare som en underlig måde at føre bank på, hvis du spørger mig, hvis man har haft fx 4000 kr stående i 4md til 1,25% så er der 20,83kr i rente og dem snupper BRF-Bank bare, forudsat at man hæver de 4000 kr og ikke spare mere op og ophæver kontoen eller når over den 31-12 uden at opspare mere rente, så forsvinder pengene bare.

    #183188
    MichaelForfatter

    Ja, principielt kan jeg heller ikke se hvorfor der skal være en minimumsgrænse. Om en medarbejder skal overføre 24 kr. eller 150 kr. koster den samme mængde tid. Helt hul i hovedet er det da at renterne heller ikke tilskrives ved den normale årlige tilskrivning, som jo altså ikke koster arbejdstid overhovedet.

    #183190
    KlintForfatter

    Ja, jeg er helt enig med dig, det er den samme tid uanset beløb størrelse, det er ikke fair for folk der sparer op i det små uden binding, men nu har jeg så også lukket kontoen og flyttet til en bank der lader renterne køre vidre henover årsskiftet selvom beløbet ikke er stort.

    #183192
    MichaelForfatter

    Jeg er iøvrigt selv smuttet fra BRF grundet deres nye gebyrer på overførsler og netbanken.

    #183202
    AnonymForfatter

    Må man spørge om hvor længe du har haft kontoen, for ville høre om det koster noget at få den opgjort hvis kontoen er under 1 år gammel?

    #183220
    KlintForfatter

    Hej Uggabugga, jeg tror ikke det koster noget at få opgjort kontoen, selv ikke når du kun har haft den i under 1 år, men hvis du har under 25kr i rente så snupper de pengene fra dig.mvh Klint

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.