nordea’s nye flekslån hot eller not

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92980
    AnonymForfatter

    Er der nogen herinde der har en mening om nordea’s nye flekslån som er bundet op på ciborrenten og får ny rente hver 6 måned og skal refinansieres hvert 3år

    #183158
    MichaelForfatter

    Nja. Er lidt tøvende umiddelbart.

    Det nye lån skal vel sammenlignes med en traditionel F3’er hvor renten ligger fast i 3 år. Nordeas lån skal derfor være en hel del billigere på renten for at kunne opveje renterisikoen i de 3 år og man har vel formentlig også et kurstab ligesom på det almindelige F3-lån hvis man indfrier før tid. F3 er i forvejen meget billigt og kun lidt dyrere end F1 og giver bedre mulighed for at budgetlægge 3 år frem i tiden hvor Nordeas lån konstant er en usikkerhedsfaktor i privatøkonomien.

    Så på nuværende tidspunkt og uden den helt store viden hælder jeg mest til F3.

    #183162
    AnonymForfatter

    Ja jeg forholder mig også afventene, men tror nu jeg holder fast i mit F1 lån for at bevare alle handlemuligheder hvis nu renten skulle finde på at gøre et eller andet vildt i den her verden vi lever i.

    #183166
    BertelsenForfatter

    Jeg kan nu heller ikke se den store fidus i Nordeas nye lån.

    Iøvrigt varsler Nordea Kredit nu endnu højere bidragssater – se artikel:

    http://epn.dk/privat/bolig/priser/article4734104.ece

    #183172
    AnonymForfatter

    Jeg har læst artiklen, skal siges at jeg idag ikke har kreditforeningslån hos Nordea men hos totalkredit. Men har resten hos Nordea men med de pristigninger der varsles bliver jeg vidst hos totalkredit

    #183180
    OpgaveForfatter

    Hej Jesper,
    Det er kun F1 og F2 der stiger kraftigt hos Nordea Kredit. De fastforrentede realkreditlån med afvikling er faktisk billigere hos Nordea i forhold til konkurrenterne og de stiger ikke hos Nordea Kredit.

    Da du har et F1 lån hos Totalkredit er det heller ingen ide at omlægge det til Nordea Kredit, kun hvis du ville over i en fast/sikker rente.

    Husk hvis du senere hen skal omlægge hos Totalkredit, så vil du blive omfattet af 2-lags belåning hos Totalkredit, hvis din belåning ligger over 60% af ejendommens værdi, dette vil ikke ske hos Nordea Kredit.

    #183196
    thsvForfatter

    Der er nu en fejl i artiklen, idet Nordeas gamle sats på adm.bidraget var 0,525% ved 80% belåning, og ikke de skrevne 0,50%. Men skammer mig over Nordea, der straffer deres kunder ved at hæve adm.bidraget på eksisterende lån.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.