Huskøb og RKI hos den ene part.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92976
    AnonymForfatter

    Er der nogen der ved hvad man skal gøre når man er reg i RKI med en tidl. samlever.
    Min situation er at, min tidl. kone og jeg har gæld i 4 kreditinstitutter med ialt ca. 600.000 kr. dårlige lån men. Efter skilsmisse vil hun ikke afdrage på lånene og jeg stopper derfor også da jeg ellers hænger på det hele alene hvilket ikke er rimeligt.
    JEg har prøvet at snakke med kreditinstitutterne vedr. dette og de vil ikke dele gælgen op.
    De siger dog at hvis jeg kommer med 50 procent på en gang vil de godt slippe mig for resten:-) men hva regner de med.
    Endvidere har jeg også en andet spørgsmål vedr. min nye samlever. hun har fornuftig økonomi og penge på opsparingen og andelsbolig. Hvordan står vi når vi gerne vil se på et hus sammen? som jeg ser det er det ved at være et godt tidspunkt at investerer på da jeg tror boligpriserne snart har ramt bunden og stigninger bliver uundgåelige igen på sigt og samtidig kan der give mulighed for en udved at mit RIK forhold.
    Har jeg nogen mulighed for at købe hus sammen med hende når hun har god økonomi og ca. 250k på kontoen?

    #183092
    AnonymForfatter

    Du skal søge hjælp her: http://gæld.net/

    #183098
    pppedeForfatter

    Du kan ikke få finansiering gennem bank eller realkredit, hvis du står i RKI. Sådan er det bare.

    #183102
    KrisserForfatter

    Du kan ikke stå med på lånene. Banken kan heller ikke regne dine indtægter med, mens din samlever står alene på lånene. Hun skal dog stadig kunne forsørge dig. Derudover tæller det negativt for hende, at du står i RKI, når I bor sammen, også selv om du ikke står med på lånene. Med andre ord er hun dårligere stillet i forhold til at købe en given ejendom med dig, end hvis hun var alene.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.