Rådighedsbeløb

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #182978
    AnonymForfatter

    Kan se vi har ryggen mod muren, mht. At få os et hus. Ærgeligt. Men sådan er det. Vores udgifter til forbrug er relativt store. Enig. Men tager vi f.eks. El, så slukker vi altid på kontakten, så det eneste der står standby er køleskab og fryser. Grunden til vores store vand og varmeregning er at ejendommen får en stor regning, og så betaler man efter m2. Så i princippet kan vi holde vores radiatorer slukket, men kommer til at betale alligevel. Men ellers er jeg enig i at vi ikke finder 180 m2 til 5.000, 5 gang fra centrum af byen og 2 min. Kørsel til motorvej. Vi talte om i stedet at købe en andelsbolig i Københavnsområdet og leje den ud, indtil vores unger kan flytte hjemmefra. Så den ikke koster andet end købsprisen. Men hvordan med huslejen til lejer, skal vi betale skat hvis vi sætter huslejen til den faktuelle husleje ex. Forbrug, så vi ikke tjener på det?

    #182980
    KrisserForfatter

    Hvis I køber en andelslejlighed kontant for 500 000 kroner, vil det formentlig være en lejlighed med høj husleje, medmindre den er meget lille. Derfor vil I næppe lovligt kunne opkræve en husleje der svarer til jeres faktiske udgifter. Herudover er det de færreste, hvis nogen, andelsboligforeninger der vil acceptere køb med udlejning til tredjemand for øje.

    Hvordan I er stillet i forhold til skat skal I spørge SKAT om. I kan risikere at I skal betale skat af huslejeindtægten, selv om den er mindre end den husleje I selv betaler.

    #182984
    AnonymForfatter

    Græsset er altså ikke altid grønnere ved naboen. Jeg ville helt sikkert blive boende. Min søster betaler næsten 7000 kr. for 60 kvm i Århus.

    At I kan bo i en topmoderniseret lejelighed til omkostningsbestemt husleje er jo helt fantastisk for jer. Mange betaler 1200 kr. pr. kvm pr. år – altså burde I betale 18000 kr. om måneden.

    Synes ikke I betaler for meget i eksempelvis EL – I er en stor familie samt 180 kvm stor lejlighed har eksempelvis mange lamper osv.

    I har nærmest vundet i lotto. 🙂

    #183034
    AnonymForfatter

    Nar du husket at banken godt kan indregne befordringsfradrag i budgettet. Børnepengene skal indgå i beregningen. Inden du afskriver din tanke helt så syntes jeg du skal tage i banken og få regnet på tingene. Jeg tror du vil blive overrasket.

    #183036
    AnonymForfatter

    Det er 3 dobbelt!

    Et par uden børn, som både har vaskemaskine og opvasker kan, hvis de strammer sig lidt an, klare sig med et elforbrug under 4.000 kr.

    Hvis man smider et par børn oveni, så bør el-udgiften kunne holdes på 6.000 kr. vil jeg mene.

    #183038
    OBSForfatter

    Udover de skattemæssige forhold og fastsættelsen af huslejen er der også andre dele af lejelovgivningen at tage hensyn til. En tidsbegrænset lejekontrakt vil kunne blive erklæret tidsubegrænset af et huslejenævn med mindre der foreligger en begrundet årsag til at man selv skal bruge den på et tidspunkt.

    #183048
    testForfatter

    El forbrug, tja vi er i toppen af forbruget for en familie med 5, vi har kun fladskærme, ikke en eneste glødelampe, kun 10wats halogen pære som næsten alle steder hvor det er muligt er skiftet til led pære, i alle andre andre lamper er det sparepærer. Jeg bruger tøresnore så meget som det kan lade sig gøre og alle el maskiner er købt i bedste energi klasse der var tilrådighed da de blev købt. Så hvordan vi strammer mere ved jeg ikke.

    Forbruget størrelse skyldes sikker vores strømforbrug til vores sever (der slukker efter en time uden trafik og kun vågner for back up), vores tre fjernsyn, 2ipads), 4 statinære ( to media centre), 3 netværksprintere og 6bærbare. Men jeg kunne jo indrage grejet men med to i gymmenasiet er det svært for dem at undvære.

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.