Hvor kan man egentlig bruge “mobilpenge”?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92964
    AnonymForfatter

    I de fleste netbanker Nykredit, Jyske Bank mfl. Der kan man oprette en mobilpenge aftale til at betale med mobilen. Men hvor kan mobilpenge egentlig bruges?

    #182928
    AnonymForfatter

    Der er pt. ikke alt for mange virksomheder der acceptere Mobilpenge.. ikke endnu i hvertfald. Pt er aftalerne centreret om hovedstadsområdet, hvor du kan bruge Mobilpenge i Bus, Tog og Metro. Hertil kan jeg se på Tellers hjemmeside, at Tivoli også lige har indgået en aftale herom.

    Personligt kan jeg ikke helt se fidusen endnu. DSB har fx. udviklet en App til netop billetbestilling, som jeg udmiddelbart mener er mere enkel at bruge, fremfor at sidde og sende SMS’er frem og tilbage, før at billetten er modtaget og gyldig. Hertil er NFC bølgen ved at brede sig i gennem europa og vil inden for en kort årrække, gøre Mobilpenge forældet, da Mobilpenge løsningen er bundet op på en konkret konto og ikke et eller flere kort som som Google Wallet mv.

    #182938
    HJLForfatter

    Jeg havde forstået det sådan, at staten har betalt bankerne for at lave mobilpenge. Det har de nu gjort og nu er det så butikkernes tur at melde sig. Det er lidt ligesom hønen og æget.

    Jeg ved ikke om det bliver en succes men jeg tror at staten og bankerne vil ønske et dansk system i Danmark frem for et udenlandsk system og det samme vil jeg i grunden.

    Det er en spændende udvikling, jeg har dog ikke selv meldt mig som bruger.

    #182940
    AnonymForfatter

    DSB’s billetapplikation kører faktisk utrolig godt 🙂

    Jeg har indtastet en fast til og fra adresse, jeg klikker bare på nærmeste station og den finder den, standarden hedder så bare en wildcard billet uden pladsreservation, en enkelt hurtigkode til betalingskortet og billetten er bestilt og betalt.. Ydermere kan man tilknytte forskellige betalingskort og få en hurtigkode til hver – så der er mulighed for firma og privatkort.

    Det tager 30-40 sekunder, så jeg misser aldrig et tog mere pga. jeg ikke når at købe billet, da det kan klares på gåturen..

    No way at jeg skal bruge sms’er frem og tilbage, når det kan være så simpelt!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.