Budgetkonto

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92943
    AnonymForfatter

    Hej

    Mit spørgsmål er følgene.
    Må min bank uden at aftale det med mig, spærre min budgetkonto.
    Jeg kan godt overføre til den, men ikke hæve eller betale regninger fra den.
    Ved ikke hvornår spærringen er blevet oprettet, da jeg ikke normalt bruger den til
    overførelser.
    Det skal siges at kontoen ikke er i overtræk, og de penge der står på den er ekstra penge
    jeg har betalt ind, og det overskud der er på den er plus 10000, og når regningerne bliver betalt til den første går den ikke i minus.
    Skal have snakket med min rådgiver om hvorfor hun har gjort det, men ville lige spørge her
    om det er noget hun må gøre uden min samtygge, så jeg ligesom har det i baghånden.

    #182602
    HJLForfatter

    Nej det må hun ikke, det er din konto.

    Du har nok bedt hende sætte dit budget op fra grunden og måske har hun derfor gjort således at du ikke laver rod i hendes arbejde.

    Der er formegentlig tale om en venlig tanke (spærring af kontoen med en besked om at hun skal spørges om lov ved din forespørgsele) som du snildt får slettet, sammen med rådgiverens løfte om at den hviler i sig selv og en besked om at du fremover selv må klare den slags budget sysler.

    Hvis rådgiverens eneste opgave har været at oprette kontoen har du ret til at brokke dig.

    #182608
    AnonymForfatter

    Må man spørge hvilken bank der laver disse numre?

    #182612
    HJLForfatter

    Gp på fisketur.

    #182614
    AnonymForfatter

    General Prier–Den jyske sparekasse.

    #182618
    AnonymForfatter

    Den Jyske Sparekasse er mig bekendt et udmærket pengeinstitut, så jeg synes da du skal forhøre dig om de kan tilbyde dig en ordentlig rente.

    Et forbrugslån på 200.000 kr. uden sikkerhed er ganske vist ikke det bedste udgangspunkt, men hvis du ellers har en fornuftig indkomst så bør du bestemt kunne opnå en rente omkring 10-12%

    #182622
    AnonymForfatter

    Hvis du allerede har forhandlet og ikke kan kan komme nogen vegne med DJS, så prøv Nordea. De plejer at kunne se de langsigtede perspektiver i kunderelationer, hvis der altså er nogen.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.