Folkekassen – nogen der kender dem?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 181 i alt)
  • Indlæg
  • #188810
    AnonymForfatter

    Du skal betale 599 kr for at de formidler dine oplysninger videre til 20 låne firmaer. Men du hører ikke noget fra nogen som helst låne firmaer, så hvorfor betale de 599 kr., når man ikke har fået den serviceydelse de brøster sig af?

    #188812
    testForfatter

    Picanto fordi virksomheden eller hvad man nu kalder sådan faktisk lovet dig lige præcist det du modtager nemlig at de sender din ansøgning videre.

    #188816
    AnonymForfatter

    I sender jeres økonomiske oplysninger til en platugle…
    På en UKRYPTERET forbindelse!

    Glæd jer over at slippe med 599,- kr

    tumpesen

    #188818
    AnonymForfatter

    Slettet.

    #188820
    testForfatter

    Jeg er slet ikke uening med dig i at folkekassen lever af at folk i deres naivitet tror at de rent faktisk har en mulighed for at få et lån. Men læser du hvad de rentfaktisk skriver er de desvære nok på den rigtige side af love rent teoretisk.

    #188822
    AnonymForfatter

    Slettet.

    #188824
    AnonymForfatter

    På forsiden ses følgende, som på ingen måde er forsøgt skjult, teksten står lige over Søg nu knappen :

    Folkekassen formidler din ansøgning til op mod 20 firmaer på samme tid.
    Der tages ansøgningsgebyr for formidling: 599,-
    ÅOP: 6,69 – 34,3%

    Hvis man har så travlt med at stifte gæld, at man ikke engang gider og læse de 3 linier på siden, så beder man sgu da selv om at blive taget bagfra.

    At ukritisk acceptere en rente på 34,3% (hvilket langt de fleste nok vil ende op med), det er jo ganske enkelt vanvittigt.

    Disarmonia

    #188828
    AnonymForfatter

    Slettet.

    #188842
    testForfatter

    Nu blev der jo svaret for mig, men netop som mundi skriver levere virksomheden jo ligepræsit hvad de lover. Intet. Det er resultatet af at læse hvad de skriver

    #188850
    AnonymForfatter

    Først og fremmest – stop venligst med at omtale Folkekassen som et firma/virksomhed. De eksisterer jo ikke rent juridisk!

    Der er intet firma med det navn i Tyskland – deres såkaldte firmanummer (IBC Company No 113221) kan man ikke slå op!

    Ergo eksisterer Folkekassen kun som en leg i et par mænds hoveder, dette betyder også:

    Folkekassen kan ikke sende dig til inkasso – de kan jo ikke oprette sig som kunde hos bureauet.

    Folkekassen kan ikke sætte dig i RKI – heller ikke hos Experian kan de være kunder

    Folkekassen kan kun opkræve betaling igennem et dansk registret firma (3. mand), eller til en personlig bankkonto.

    Prøv at ringe op til den bank man får oplyst der skal betale til, efter at man har “ansøgt", fortæl at du er ved at skulle indbetale, men lige vil være sikker på at det er til den korrekte person. Så du vil bare lige høre om nummeret er korrekt, og hvem de har registreret bag dette kontonummer.

    (Du skal ikke sige du vil vide hvem der står bag kontoen, de oplyser de ikke, brug ovenstående metode så fortæller de som regel hvem der er ejermand).

    Du får et navn på en mand. Herefter åbner du google og søger efter: Efterlyst + navn på den mand banken har oplyst dig.

    Så får du lidt mere info om hvem der står bag Folkekassen. Herefter forstår du nok at de fra Folkekassen kan true med bål og brand, du kan være ligeglad og bare ignorere deres henvendelser om inkasso, RKI mv.

    #188858
    AnonymForfatter

    Slettet.

    #188860
    AnonymForfatter

    Slettet.

    #188868
    ChrisMForfatter

    https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=Folkekassen.dk&submit=S%F8g

    Her kan man også se at siden ejes af Kaiser alliance

    #188876
    testForfatter

    Bortset at jeg er enig folkekassen udnytter folk der ikke læser de vilkår de rentfaktisk skriver klart og tydeligt på deres hjemme side kan man godt indgå bindende aftaler med enheder der ikke er registret som en virksomhed. I Danmark behøver man først at registrere sin virksomhed når der er en omsætning på over 50.000 kr.

    Så om man kan lide det eller ej har forbruger rådet nok ret i at personerne der har søgt har indgået en bindende aftale om at betale gebyret. Hvis en sådan aftale skal gøre ugylde skulle det f.eks. Kunne bevises at ansøgningerne aldrig bliver behandlet og at det har været intentionen fra starten.

    Desvære eller heldigvis er lovgivningen også designet til at beskytte de mennesker der bliver anklaget for noget og lynchning er opgivet.

    #188878
    HalliHalloForfatter

    Jeg kunne egentlig godt tænke mig at høre lidt mere fra, i øvrigt velartikulerede, Merthe Frandsen, som har indbetalt 599 kr. til en konto i Låne- og Sparbanken eller hvad den hedder nu om dage.

    Hvordan kunne du på at søge om et lån af den vej? Kunne du ikke låne i banken? Og hvor fandt du frem til folkekassen.dk? Annonce i avisen eller bare tilfældigt på nettet?

    Når du har fået rykkerbreve fra Berlin, så må der vel stå lidt mere i disse breve end vi kan gætte os til herinde.

    Grunden til at jeg spørger lidt dybere er, at mange tilsyneladende er i færd med at opspore bagmanden eller bagmændene i firmaet, og ville dette måske hjælpe nogen videre.

    Jeg tror nu ikke at I skal være bange for at ret mange vil benytte sig af dette firma, da næsten enhver kan se at der ikke er tale om et reelt tilbud.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 181 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.