2% fastforrentet lån i 10år ?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • gaardmandForfatter
    Indlæg
  • #92923
    gaardmandForfatter

    Hej.
    Jeg har pt. et 4% fastforrentet lån med en restgæld på 1.350.000,- Det er et 15år kreditforeningslån med en restløbetid på 13år.

    Er der nogle muligheder for at oprette et 2% fastforrentet 10år lån – og kan det betale sig?

    Ville det evt. være mere hensigtsmæssig at omlægge til flex-lån? Kan afsætte op til 15.000,- pr. måned til afdrag.

    Håber I kan hjælpe

    /Svend Erik

    #182334
    thsvForfatter

    Umiddelbart er renten for 10 år nu lige under 2%, så en kurs på sådan en obligation vil nok være lige over 100. Lånet kan derfor kun udbydes som inkonvertibelt, f.eks. et F10-lån.
    Ønsker du et fastforrentet obl.lån med mulighed for opsigelse til kurs 100 skal du vælge 2% 15 år istedet, men det vil jo osse formindske renteudgiften med ca. 2.000 kr om måneden efter konvertering med kurstab. I princippet kan du jo forkorte løbetiden fra 15 år til 10 år på dette lån. Kursen er pt. omkring de 98 hos RD og er vist ikke åben endnu andre steder. Renten er hastigt faldende i disse uger.

    #182358
    pppedeForfatter

    Jeg ved Realkredit Danmark kan tilbyde 2% til lån med løbetid på omkring 11 år. Jeg kender dog ikke kursen.

    Giv dem et kald og hav evt. kontrolkoden ved hånden.

    #182944
    TarkForfatter

    Det kunne egentlig være interessant at høre, hvad du endte med at gøre Gaardmand. Jeg sidder i nøjagtig samme situation kursen på de 10-årige 2% lån er lige nu omkring kurs 96 så vidt jeg kan se.

    #207996
    AnonymForfatter

    Vi overvejer at optage et lån i vores hus på ca. 500000. Vi har friværdi for ca. 1.800000.
    Vi vil gerne vide, om det er fordelagtigt at tage et 2% lån med afdrag fastforrentet over 10 år?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.