Hvilken bank til personligt ejet enkeltmandsfirma

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92914
    AnonymForfatter

    Vi hat tidligere haft Amagerbankens til mandens firma, men den er nu overtaget af Finansbanken, som er alt for dyr for så lille et firma som dette.

    Er der nogle som kan anbefale en god billig bank. Vi har blot brug for en indlånskonto med tilknyttet netbank, visadankort og FI kreditornummer. Der er ikke brug for kassekredit eller lån.

    Der skal være lavt eller ingen gebyr for brug af netbank og ikke gebyr ved overførsel/oprettelse af FI kreditornummer.

    #182230
    HalliHalloForfatter

    Amagerbanken er ikke overtaget af Finansbanken med af BankNordic. Den gamle Finansbank (Alex Brask Thomsen) ville godt nok på et tidspunkt købe Amagerbanken, men det blev aldrig til noget. Fiansnbanken blev senere solgt til Jyske Bank.

    Der findes 101 banker i Danmark d.d., så måske I nok skulle finde jer en god billig bank. Fiansnbanken er netop gebyrfri med betalinger og også med VisaDankort, hvis der går løn ind på kontoen.

    De samme ydeler er “gratis i Danske Bank, dog koster betalingskortet her penge, medmindre du kan blive 24/7-kunde, hvilket du bør undersøge.

    Endelig kan jeg anbefale Jyske Bank, hvor det hele er gratis, hvis jeg husker rigtigt.

    #182232
    AnonymForfatter

    Ja, det var en skrivefejl – det med finansbanken 😉 – jeg ved godt, at det er BankNordik – beklager fejlen :-).

    Jeg er også godt klar over, at der findes et hav af banker, hvorfor jeg netop efterlyser anbefalinger, idet de fleste vi har haft kontakt til, tager gebyrer for netbank (BankNordik f.eks. 500 kr. I kvartalet, og det er for dyrt med de få ind- og udbetalinger vi har) og rigtigt mange også tager gebyr for fi kreditornummeret.

    Jeg vil prøve at kigge på sydbank og jyske bank, selvom det ikke er min oplevelse, at de er billige for små erhvervsdrivende.

    #182242
    ChrisMForfatter

    Jeg har haft Jyske Bank som firma konto. Det kostede intet. Jeg havde dog heller ikke nogle specielle produkter, blot en alm. indlånskonto.

    #182246
    testForfatter

    det er nok det med at ha et FI nr. som er problemet. Det har jeg aldrig brugt og aldrig haft problemer med at ha virksomheds konto gratis.

    Er det kun nummeret du har brug for eller også FI kortne?

    #182248
    AnonymForfatter

    Det er nok rigtigt 🙂

    Ja, vi har kun brug for nummeret, men vi har nu formentlig fundet en god løsning.

    Danske Bank 24/7 Erhverv for mindre erhvervsdrivende. Det koster hos dem ikke noget at overføre FI-kreditornummeret, netbankgebyr er 0 kr. og årsgebyr for visa/dankort er kr. 0. Kræver dog at man har en konto hos DB som privatkunde også, men det havde vi i forvejen.

    Tak for jeres input 🙂

    #182260
    testForfatter

    Sjovt nok har jeg også danske bank idag. 🙂 de er ikke helt så ringe som nogen vil gøre dem til. Banker kræver altid paraplyerne retur når det regner

    #182298
    HalliHalloForfatter

    KO: Du spurgte i weekenden, hvor du skulle oprette en erhvervskonto, og allerede mandag middag har du fået sådan en konto i Danske Bank.

    Hatten af for det, det var fantastisk hurtig ekspedition, og jeg er sikker på at du har fået det for dig rigtige produkt.

    Et lille supplerende spørgsmål til panelet:

    Behøver man egentlig en erhverskonto for at drive en mindre virksomhed? Kan man ikke bare bruge sin almindelige lønkonto i dette formål eller evt. blot oprette en ekstra konto, hvor alt det forretningsmæssige ordnes fra, hvis man ikke vil have blandet det sammen?

    Eller findes der er en lov, der kræver, at kontoes hedder “erhvervskonto"?

    #182304
    AnonymForfatter

    Ja, det gik hurtig, da vi blev opmærksomme på at danske bank havde et produkt målrettet den mindre erhvervsdrivende – det har vi haft svært ved at finde ellers. Men sådan synes jeg tit det er, at når man siger noget højt og får nogle tilbagemeldinger, så giver det nye vinkler til samme emne. Kontoen er dog ikke fysisk oprettet endnu, men vi har kontakt til dem og er igang.

    Og nej, der er ikke nogen lov, der siger, at man skal have en erhvervskonto, men når man skal bruge et fi kreditornummer, så bliver det i mange banker til en erhvervskonto. Da vi var nystartet i sin tid brugte vi bare vores private konto.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.