Rente på forbrugslån

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92911
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har et forbrugslån på 195.000, renten er 10,75.
    Jeg har længe forsøgt at få renten længere ned, uden held. Nu er jeg kommet i en situation hvor jeg kan indbetale mellem 48.000-60.000 på lånet på et år.
    Derfor vil jeg gerne lave en aftale med banken om, at jeg med min velvillighed kan få renten længere ned. Men hvornår (hvor langt skal lånet ned) og hvor langt kan jeg få renten ned?
    Jeg har intet af værdi som garanti. Kun at jeg altid betaler til tiden.

    #182194
    MichaelForfatter

    Der er ingen regler eller standardsatser du kan hive fat i her så det må bero på en individuel vurdering fra bankens side. At du kan betale 50-60.000 af på lånet på et år finder jeg dog ikke som noget særligt forhandlingsargument. Det er jo ikke andet end normalt afdrag med 4-5000 kr/md. 10,75% er iøvrigt ikke specielt højt for et så stort forbrugslån uden sikkerhed.

    #182196
    AnonymForfatter

    Okay, tak.

    #182198
    AnonymForfatter

    jeg ville klart prøve at søge lån et andet sted . Man kan frit søge for at se om de vil give en et lån og så beslutte sig bagefter hvis de svarer ja til lån . Gemoneybank ville jeg prøve . Se dette eksempel .
    Låneoplysninger
    Udbetalt lån 200.000 kr.
    Løbetid 48 mdr.
    Månedlig ydelse 4.656 kr.
    Debitorrente * 3,95%
    ÅOP 5,69%
    Tror ikke man kan få det billigere . Ingen grund til ikke at prøve , kan være mange penge at spare .

    #182202
    BertelsenForfatter

    Nok ganske få der kan få en udlånsrente på 3,95% i GE.

    Men ser frem til at høre om nogle har været heldige…

    #182204
    AnonymForfatter

    Tak, det er da vær at undersøge, Som du siger.

    #182224
    thsvForfatter

    De oplyste satser svarer til et gebyr på 6.400 kr ved oprettelsen.
    Husk ligeledes at renterne giver fradrag.
    En del af besparelsen vil derfor gå tabt, og det er slet ikke sikkert at banken vil yde et lån til den rente. Men ellers er der 13.600 kr netto at spare.

    #182588
    AnonymForfatter

    Hej Lise

    Må jeg spørge hvilken bank du bruger? Jeg betaler 6% mere end dig, så et skift til din bank vil være attraktivt for mig.

    Tak på forhånd.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.