Kan man forhandle renten på en prioritets kasse kredit?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • ZiphnorForfatter
    Indlæg
  • #92894
    ZiphnorForfatter

    Hej,

    Vi fik i forbindelse med huskøb oprettet en “Nordea Prioritet boligkøb" kasse kredit på 300.000 kr. På det tidspunkt var renten 4.75% på kasse kreditten. Siden er renten på kasse kreditten steget til 6.45% mens renten generelt er faldet.

    Mit spørgsmål er om det giver mening at forsøge at forhandle om den rente med bankrådgiveren? Jeg er nemlig ikke helt klar over hvordan kasse kreditten fungerer i praksis, dvs om det reelt er banken der har fuld kontrol over renten. Jeg er feks. godt klar over at jeg ikke kan forhandle min realkredit rente 🙂

    #182006
    AnonymForfatter

    Det kan du ikke, det er det hele nordeas fordelsprogram går ud på der er 3 satser for renten alt efter belåningsgrad

    #182014
    ZiphnorForfatter

    Jeg er rimelig sikker på at jeg godt kan forhandle andre ting hos Nordea hvis jeg presser på 🙂 Mit spm. gik udelukkende på om det er banken selv der direkte bestemmer renten eller om den er bundet op på et eller andet parameter som ikke er inden for bankens kontrol.

    Jeg er allerede Premium kunde (dvs, Fordel+ med nogle ekstra småfordele).

    #182018
    HJLForfatter

    Hvis bare du selv forstår dit spørgsmål så er du godt på vej imod et svar herinde i debatten.

    Jeg tror nu ellers at Jesper har ret ellers falder deres koncept lidt til jorden, men prøv da endeligt og husk at fortæl om det lykkedes dig.

    Men tilbage til spørgsmålet så har jeg forstået den kontotype således at den er bundet op på en af nationalbankens renter og går op og ned efter den.

    Nordea bestemmer så selv hvor meget de skal tjene på den enkelte forretning og sætter et tillæg til den rente ud fra det. (de har så 3 grupper til kunderne og andre banker har et rentespænd).

    Det helt store spørgsmål er så om tillæget er fast og her har der været lidt snak og nogle klagesager osv. Det ved andre brugere herinde vidst mere om end jeg gør.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.