SKAL man betale for at nedskrive sin kassekredit?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87340
    AnonymForfatter

    Jeg er i den situation at jeg blev fortalt af min bankrådgiver at nu skulle jeg betale på min kassekredit med 1000 kr om måneden.
    Den var på 16000 kr.

    Jeg var på dagpenge og kunne LIGE få det til at køre rundt.
    Nu står jeg overfor at omme på kontanthjælp og kan derfor ikke se at jeg kan betale 1000 kr til dette da jeg mister langt mere end 1000 kr om måneden.

    Jeg fik desværre underskrevet en aftale om at betale disse 1000 kr om måneden.

    Hvad gør jeg… min rådgiver er ikke særlig glad for mig tror jeg og jeg er lidt nervøs for ‘bare at sige’ at jeg ikke kan betale.

    #107688
    MichaelForfatter

    Hvis du ikke betaler noget overhovedet på din kassekredit og max. grænsen overskrides, er det at regne for misligholdelse af låneaftalen og så kan banken godt forlange at du betaler af på gælden. Faktisk kan de forlange at du betaler HELE gælden inden for en periode (f.eks. 3 måneder). Se dine papirer efter for de præcise betingelser.

    #107690
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke overskredet den overhovedet.
    Kunn et par gange med under 1000 kr som jeg altid ringede og spurgte om lov først.

    Men ‘bottom line’ er.. hvad gør jeg når jeg ikke kan betale så meget hver måned ?

    #107692
    MichaelForfatter

    Du bliver nødt til at være ærlig over for banken og fremlægge tingene som de er. Det bliver kun værre ved at holde noget skjult. Derudover kunne du jo prøve at finde dig et arbejde for at få en bedre indtægt. Kontanthjælp og gæld er er dårlig cocktail som ikke fører nogen vegne overhovedet.

    #107694
    AnonymForfatter

    nu kender du intet til mig og hvad jeg foretager mig mht. arbejde etc. så jeg ville sætte pris på ikke at få sådan en fæl kommentar med ind i et indlæg jeg havde forventet at være uden fordomme.

    Mange tak for fornærmelsen.

    Jeg spørger hvad jeg skal gøre.. mener vel at jeg unne tænke mig at høre om man kan forhandle beløbet ned til noget mindre.. men det finder jeg vel ud af når jeg taler med min bank.
    Det kunne bare være rart at være lidt forberedt mht. mine rettigheder.

    #107696
    MichaelForfatter

    Det var skam ikke en fornærmelse men et godt råd. Der er da ingen grund til at blive fornærmet over, at jeg råder dig til at finde et arbejde. Og hvad er det for fordommme du refererer til? Jeg forholder mig til at du er på kontanthjælp og ikke andet. Du skriver at du har været på dagpenge og nu er på kontanthjælp. Det må vel betyde, at du er arbejdsdygtig ikke?

    Det er da muligt, at du kan forhandle beløbet lidt ned, men nu har du jo uheldigvis skrevet under på en afdragsordning. Prøv dog alligevel – banken vil jo hellere have pengene igen over en længere periode end at miste alt.

    #107698
    AnonymForfatter

    Ja – du kan jo bare lade være at betale, så du kan få nedsat den månedlige betaling til det du selv vælger (forudsat at du er ubemidlet). Ikke engang fogedretten kan jo klippe håret af en skaldet. Din bankrådgiver blir selvfølgelig ikke gladere for dig af den grund.

    Men hvis du vil have et *godt* råd, så kunne du jo vælge at lytte til Michael. Lav et budget og mød op i banken og få en fornuftig snak.

    Herefter kan du få fred til at komme videre med dit liv. 16.000 kr er ikke overvældende hvis du har et arbejde, så det er rigtigt at din næste fokus må være dette. Følger du med i nyhederne pt? Er der noget i vejen for at du kan klare et job med uddeling af post/aviser?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.