Opsparing til børn men IKKE på børneopsparing.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Hanne BassøeForfatter
    Indlæg
  • #92888
    Hanne BassøeForfatter

    Jeg vil gerne spare op til mine børnebørn, men kan ikke gøre det på en børneopsparing, da den allerede er “optaget". Jeg overfører 100 kr./md. og begyndte da de var nyfødte. Det er meningen de skal have pengene når de bliver 18 år. Hvordan gør jeg det bedst, så de til den tid får mest ud af det?

    #181900
    AnonymForfatter

    Hej Hanne

    Så er en børnebørnsopsparing da lige sagen. Jeg har i Nordea og de giver 1,5% i rente.

    #181906
    HalliHalloForfatter

    Har du oprettet kontoen allerede, det fremgår nemlig ikke klart?

    Kontooprettelse foregår således:

    Få en fuldmagt fra forældrene og en kopi af børnenes sygesikringskort, så går du ned i din bank og får oprettet det antal indlånskonti, du har brug for, samt tilhørende depoter, så du kan købe aktier til dem.

    Jeg vil næsten tro at det på sigt kan give lidt mere end 1,5% i rente i Nordea.

    Er din egen bank for dyr med depotgebyrer, kurtager m.v., så må du vælge en anden, så der bliver mest muligt til børnene, når de fylder 18 år.

    #181908
    AnonymForfatter

    jeg har barnebarnskonto i Slagelse , andelskassen JAK Slagelse og den gir 4 procent og man behøver ikke have andre konti dér for at få en konto til sit barnebarn . Nogen mennesker er lidt bange for de mindre banker , men der er intet at være bange for . Skulle banken en gang gå konkurs så er alle penge inkl. renter dækket . Jeg mener at man ligeså godt kan få den bedste rente mens et produkt lever . Man skal ikke gøre sin bank valg på hvad der evt kan ske imorgen , så længe pengene er fuldstændigt dækket . Mange folk snyder sig selv for mange penge ved at vælge en større bank , som gir en lav rente på det produkt som efterspørger .
    Det er bare min mening .

    #181912
    HalliHalloForfatter

    Om det skal være aktier eller en almindelig indlånskonto bestemmer spørgeren selvfølgelig helt selv.

    Men hvis børnene er mellem 0-7 år, så bør man købe aktier, da tidhorisonten er temmelig lang, men Hanne skal selvfølgelig tale med sin bankrådgiver om det.

    Jeg er godt klar over, at beløbet ikke er ret stort, så der skal nok gå et år eller 2 før der investeres, så omkostningerne ikke bliver for store.

    #181916
    grgForfatter

    Danske Bank har et produkt der hedder Danske Gave hvor renten er 1,65%…

    #181922
    HalliHalloForfatter

    Den ene foreslår Danske Bank med en latterlig lav rente, den anden JAK Andelskasse, hvor man vist dels skal være andelshaver, dels at kassen formentlig er ved at lukke, idet den så vidt jeg husker lå blandt de aller- allerdårligste i den liste, der lige er offentliggjort. Selv Finansbanken/Sparekassen Lolland lå væsentlig bedre placeret.

    #181926
    testForfatter

    Øh 1,35% hvorfor er det latterligt? Stats obl i Tyskland er på nul procent vores folie rente er 0,6

    Aktier tja spillet man for andres penge?

    #181928
    AnonymForfatter

    Til Hallihallo ; Du har åbenbart ikke læst mit indslag ordentlig , med den kommentar du kommer med og nej . Man skal ikke være andelshaver for at få en barnebarnskonto i Slagelse . Og før du blindt stoler på hvad der står i pressen , bør du sætte dig ordentlig ind i tingene . Ja denne bank kan krakke ligesom mange andre , men jeg vil hellere have danmarks bedste rente så længe en bank kører , når man har et produkt hvor pengene er sikret . Men hver sin smag . Jeg skal bare ikke være til grin med en lav rente .

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.