Kan man oprette en konto i en dansk bank i Danmark, når man bor udlandet

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AmagersvendForfatter
    Indlæg
  • #92883
    AmagersvendForfatter

    Min kones søster har boet i Japan i mange år men er stadig dansk statsborger. Mit spørgsmål går på, om hun kan oprette en konto i en dansk bank, hvor der i givet fald skal indsættes et sekscifret beløb på. Og hvis hun kan – hvad så med renteindtægterne ? Hun betaler jo ikke skat i Danmark. På forhånd tak for svar.

    #181810
    AnonymForfatter

    Hvis hun får renteindtægter i Danmark, bliver hun også skattepligtig af renteindtægten i Danmark.

    Du kan selvfølgelig godt som udlænding oprette konti i Danmark, men der er en række specielle krav få fælles lovkrav, og retningslinjer i den enkelte bank. Det bedste du kan gøre er at forhøre dig om hvad der skal til for at oprette kontoen i den bank, hvor du/I ønsker at være kunder.

    #181814
    AnonymForfatter

    Udlandsdanskere bliver beskattet som Begrænset skattepligtig selvangivelse 04.009. Hvad skat skrev til mig:
    R u b r i k 3 1 Normalt skal du ikke oplyse om danske renteindtægter, når du er begrænset skattepligtig til Danmark.

    #181816
    AmagersvendForfatter

    Mange tak for de modtagne indlæg – specielt den sidste indeholdt oplysninger, som var nye for mig.

    #181876
    HalliHalloForfatter

    At en højt uddannet general ikke vidste at renteindtægter ikke er skattepligtige til Danmark ved udvandring kommer ikke så lidt bag på mig.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.