Uvildig økonomisk rådgivning…..Erfaringer?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92881
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Har haft mange overvejelser om det kan betale sig at bestille et økonomisk eftersyn af vores økonomi.

    Situationen:

    Kreditforening (Totalkredit)
    1. 1.243.000 uden afdrag. Renteloft 5%. Aktuel rente 1,38%
    2. 322.000 med afdrag. Renteloft 5%. Aktuel rente 1,38%

    Lån
    (takseret som forbrugslån, men primært brugt til ombygning af hus hvor vi har haft mange ubehagelige overraskelser)
    267.000. Rente 9%.
    Afdrag pr md 8000 kr

    Billån
    (Netop optaget da vi blev påkørt og fik totalskadet vores bil for 14 dage siden. Vi kunne selv lægge 38.000 kr til udbetaling. Bilen kostede 83.000)
    45.000 til 9% i rente. ÅOP 20,7%!!!!????
    Afdrag pr md 2250

    Opsparing
    Børneopsparing: 200 kr pr md (100 kr pr barn)
    Konfirmationsopsparing: 400 kr pr md
    Kapitalpension: PAUSERET for at afdrage på lån

    SU-lån
    1700 pr md

    Vores samlede indkomst netto:
    38.000-40.000 pr md. ex børnepenge

    Samlede indbetaling til budgetkonto (alle lån inkluderet)
    27.000 kr

    Vores afdragsfrihed på det store kreditforeningslån udløber medio 2016 og vi afdrager alt hvad vi kan for at afvikle alt anden gæld inden det sker.

    Umiddelbart har jeg svært ved at se hvad vi kan gøre anderledes.

    Vi er i overvejelser om at søge ny bank, da vi mener vi burde kunne få bedre renter på vores lån. Sagen er at vi måske er på grænsen til at være teknisk insolvent – men har ikke fået en reel vurdering af bank/kreditforeningen længe.

    Mine tanker er dog at der burde være lidt “hjælp" fra bankens side med bedre låneforhold når man viser viljen til at afdrage så meget pr. md.

    Vi er sikre i vores job (begge sygeplejersker) med stabile indkomster.

    Jeg er klar over den økonomiske situation og at bankerne har strammet tøjlerne.

    Det blev en længere historie og nok mest på grund af at jeg har svært ved at betale så høje procenter på udlån.

    Men kort…..

    Har I nogle erfaringer med at en rådgiver gennemgår Jeres økonomi og gav det et godt resultat?

    Nogen der har nogle forslag ud fra ovenstående?

    Vi er i færd med at undersøge tilbud fra andre banker.

    Tak for Jeres tid hvis i har haft tålmodighed til at læse indlægget igennem 🙂

    Mvh

    Søren

    #181788
    thsvForfatter

    Hvad er jeres hus værd?

    Jeres økonomi lyder som et oplagt eksempel på en totalkonto (jyske bank) eller en boligkøbsprioritet (Nordea).
    Kreditforeningslånene med renteloft har jeg ikke tiltro til, koster det ikke kurstab at omlægge dem, da det jo reelt er obligationslån og ikke rene flekslån.
    Konfirmationsopsparingen bør helt klart kunne forrentes med samme rente som I betaler på jeres lån, 9% i rente batter altså meget mere.
    Åop på bllånet lyder rigtigt no,, da gebyrerne på et lille lån med kort løbetid er ret voldsomme i forhold til lånets størrelse. Sådan en udbetaling burde klares som kassekredit udenb oprettelsesgebyr eller via prioritetslånet, hvor de afholdte afdrag jo kan “genbruges" senere.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.