Lån i kort periode

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • hansemandForfatter
    Indlæg
  • #92865
    hansemandForfatter

    Hvis man skal købe ejerlejlighed og ved at man komme til at bo der maksimalt 5-7 år er et F5 lån så ikke at fortrække, sammenlignet med et fastforrentet lån?

    #181608
    MichaelForfatter

    Nej, så ville jeg tage et F1-lån for ikke at komme ud i en situation hvor F5-lånet skal indfries til en høj kurs.

    Men den største fare er utvivlsomt risikoen for yderligere prisfald og kombineret med handelsomkostningerne bør man blive i lejeboligen hvis tidshorisonten er så kort.

    #181624
    pppedeForfatter

    Hvis tidshorisonten er 5 år, så ville jeg, som Michael også kommer ind på, virkelig overveje, om køb af bolig er det helt rigtige. Der er så mange udgifter til ejendomsmægler både ved køb og salg, at det regnestykke måske ikke kommer til at gå helt op i sidste ende.

    #181626
    HJLForfatter

    Spørgsmålet er f5 bedre end fast afhænger af dine forventninger til rentens udvikling.

    Som situationen er i dag med det renteniveau vi har, maj 2012 skal renten stige meget før fast rente vil være en fordel frem for f5, primært fordi det koster dig meget i kurstab at optage det fastforrentede lån.

    Risikoen for rentefald er til at overse og derfor anser jeg risikoen for at komme til at måtte indfri til en høj kurs som værende teoretisk.

    Skulle renten stige meget vil du med fast rente kunne skære kraftigt af din restgæld, fordi dit eksempelvis 3,5% lån vil falde i kurs ved rentestigninger og dermed koste mindre at indfri.

    Om 5 år når du kender dine fremtidsplaner bedre vil du med fordel kunne lave et profilskifte til F1 eller måske f2 eller f3

    Er det slet ikke muligt at finde et sted at bo til leje?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.