Hjælp til forhandlinger om forbrugslån (25.000)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87334
    AnonymForfatter

    Hej, jeg står og skal til at låne ca. 25.000 til et indskud i en ny bolig. Jeg er 22 år og med nogenlunde stabil økonomi og har pt. Danske Bank.

    Jeg kan her på siden se at netop Danske Bank har et af de dyreste lån i netop denne kategori. Hvordan bærer man sig ad, hvis man gerne vil forhandle lidt om prisen på lånet? Går man direkte til at “true" med at skifte bank eller hvordan?

    Det er første gang jeg skal forhandle om sådan noget og kunne derfor godt bruge lidt hjælp.

    På forhånd tak

    nsm

    #107600
    AnonymForfatter

    Siden du er under 27 år er du danske fri kunde i DDB.
    Fri kunder har gratis oprettelse har forbrugslån, med en bedre rentespænd end folk over 27.
    Jeg går ud fra at du bor ude siden du er 22 år. hør omkring forsikring af boligen. det kan være med til at bløde rådgiveren op.
    jo mere du samler i banken eller prøver på, jo bedre renter kan du få.

    Har selv lige taget lån i DDB. så jeg fik hele smøren.
    Jeg er selv 24 år.

    #107602
    AnonymForfatter

    Du skal ikke ‘true’. Bare spørg om hvad de kan tilbyde m.h.t. gode vilkår.

    Hvis du går ind i en radioforretning og spørger om de har et billigt 20″ fladskærms-TV, så opfatter du det da heller ikke som en trusel, vel? Uanset at du faktisk – hvis de er for dyre – vil købe dit TV et andet sted.

    Spørg osse (efter at have tjekket mybanker.dk) i et par andre banker. Her vil du ofte blive mødt med to priser (eller med een pris + eet afslag): Hvis du er hel-kunde eller hvis du kun har dit nye lån i den nye bank.

    Da du giftede dig lovede du din kone/mand ‘evigt troskab’. Men ikke en gang banken tror du er gift med dem (men de vil gerne have at *du* tror det)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.