nemkonto

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92828
    AnonymForfatter

    Jeg har flyttet min nemkonto fra en mindre Sparekasse over til et andet pengeinstitut.
    Har stadig en mindre kreditfacilitet hos Sparekassen.

    Spg: Kan Sparekasse se at den er flyttet, fungerer deres EDB sådan at de ligefrem får en advarsel når nemkontoen flyttes, eller skal de aktivt kigge på mit engagement for at opdage det.

    #181170
    testForfatter

    De vil bemærke at de løn holder op med at gå ind og sikkert bede dig pm at indfri kreditten men tror ikke de modtager besked om at du bytter nemkonto

    #181180
    HalliHalloForfatter

    Banken kan da til enhver tid se om en given konto er tilmeldt som Nemkonto, men de holder da vist ikke øje med om en kunde flytter sin Nemkonto over i en anden bank.

    Så det opdager de – efter min opfattelse – kun tilfældigt, og især hvis ikke afdragene betales.

    #181194
    AnonymForfatter

    Banken kan se det mandag morgen, og rådgiveren vil blive gjort opmærksom på via elektronisk sladrehank.

    En rådgiver/sælger

    #181214
    HalliHalloForfatter

    Jeg tænkte nok, at de måske havde et system, men hvad kan de bruge det til?

    De kan vel ikke se hvilken bank, der har fået kundens nye Nemkonto? De kan vel kun, efter en kundes ønske, meddele systemet at penge fra det offentlige skal ind på den konto, og ikke følge med i kundes historik?

    #188094
    AnonymForfatter

    Hvis jeg skifter min NemKonto til en anden bank vil min forrige bank og realkredit så automatisk kunne gå ind og hæve penge til evt. gæld fra den nye NemKonto i den nye bank?

    #188098
    fk2001Forfatter

    Nej. Nemkontoen fungere som sådan kun for indbetalinger. Du skal selv oprette kreditorer via PBS, eller bede banken overføre dine nuværende betalingsaftaler.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.