Bank og Ejendomsmælger.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • krissorenForfatter
    Indlæg
  • #92823
    krissorenForfatter

    Jeg har været udsat for at jeg ville købe ejendom. Mægleren henviste mig til en bank og jeg havde en samtale med banken. Der var ikke grænser for hvad de ville gøre. Efter lidt betænknings tid. Fandt jeg ud af jeg ville ikke have den bolig men en anden bolig, det var så en anden mægler, boligen som jeg hellere ville have var billigere og sidde i, samt kontant prisen også var 150000 kr billigere. Men så kommer det. Banken som jeg havde været i dialog med ville pludselig ikke med. Er der andre der har været ude for det. Og er det klogeste at samarbejde med den bank som er tilknyttet til mægleren.

    #181128
    pppedeForfatter

    Hej Krissor

    En god idé er altid at få et boligskøbsbevis, der viser hvor meget du kan købe bolig for. Det kan i princippet betragtes som et forhåndstilsagn på køb af bolig til en given pris.

    Din historie lyder dog ret besynderlig, for banken bør naturligvis ikke lægge sin rådgivning og sine tilbud an på hvem ejendomsmægleren er, og om der er provision i billedet, hvad enten det er den ene eller anden vej.

    #181130
    krissorenForfatter

    Ja jeg har også fundet ud af at jeg vil have et købsbevis. På den her måde smutter de lejligheder fra mig som jeg er interesseret i at købe.

    #181140
    BertelsenForfatter

    Banker og Ejendomsmæglerfirmaer samarbejder i stor stil, ja nogle har sågar samme ejer.

    Nykredit ejer Nybolig

    Danske Bank ejer Home

    Nordea samarbejder med Danbolig

    BRF samarbejder med EDC

    Det er derfor ikke ualmindeligt, at gode lånetilbud kun bevilges hvis boligen handles hos den mægler banken/realkreditten samarbejder med.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.