Agere som bank.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92817
    AnonymForfatter

    Nogen der kender nogen som kender nogen, eller bare har hørt om nogle der starter lidt som bank og giver bedre rente end en bank.

    Har nemlig tænkt mig og reklamere med at måske give x-antal % om året i rente da jeg handler i forex.

    Nogen der ved om det overhovedet er lovligt, og om man kan lave en kontrakt så man kan stille en sikkerhed til ham man låner penge af?

    Grunden til dette er jeg gerne vil have lidt gearing på min investering, og jeg ikke har det store at stille som sikkerhed hvis jeg sku låne af banken.

    Meget gerne seriøse indlæg, fordi dette er noget jeg tager meget seriøst. Og alle forslag er velkomne.
    Vil ikke sige jeg er nybegynder i at investere, og så måske lidt alligevel, men mangler ligesom en “base", så min investering gror lidt hurtigere.

    #180976
    AnonymForfatter

    Du kan ikke slå markedet!

    #180978
    AnonymForfatter

    Ellers ville jeg jo ikke lave det her indlæg?

    Må jeg spørge om du ved hvad forex er overhovedet?
    For hvis jeg skal være ærlig, ser jeg ikke meget seriøsitet i dit svar. Jeg bedte om seriøst svar udelukkende, er det for meget at forlange?

    #180980
    AnonymForfatter

    Hele din OP skriger skingrene idiot – derfor jeg gør mit indlæg så kort og præcist som muligt!

    DU KAN IKKE SLÅ MARKEDET! END OF DISCUSSION!

    Men lad os nu, for sjov skyld antage at du rent faktisk kunne slå markedet konsistent. Hvorfor ville du så have behov for at låne penge? Du kunne jo lave dem på ingen tid, ja alle banker, investorer og privat personer ville stå på nakken af hinanden for at få lov, at låne dig penge!

    Men det gør de ikke vel? Det er derfor du har skrevet herinde…

    #180982
    AnonymForfatter

    Jeg skriver jo netop hvorfor? Fordi jeg ikke lige har 1 mill og investere med. Så få at komme op på den lidt hurtigere, vil jeg tilbyde gode renter pga jeg nok ikk kan låne det store af banken. Men kan da høre du intet større indblik har i investering.

    Du tror sikkert bare, at man køber lidt aktier og så håber de går op. Men sådan fungere det jo ikke. Eller jo – i din simple fortolkning af investering. Du skriver jo jeg kan lave dem på ingen tid. ER DU HELT VÆK??? Penge er som magneter, og jeg har som sagt ikk 1 mill, så jeg kan ikke tiltrække mange på “ingen tid". Det hele afhænger af min risiko for at gå falit kontra den % jeg vil lave hvert kvartal/måned.
    Har jeg sagt jeg kan lave 15% increase om måneden som få professionelle gør? Nej, jeg har bare sagt jeg kan garangtere en større rente end banken. Og når jeg kommer op i 6 cifret beløb skruer jeg også ned for min % om måneden, da jeg ikke har 10 års erfaring, og vil være på den sikreste side.

    Og til hvorfor jeg skriver herinde, ja det fordi jeg har googlet lidt, og kom ind på tråden om at online investering var fusk, hvor der er en der brokker sig over en dårlig investering, og håber banken vil betale, så troede jeg kunne få nogen seriøse svar, da det blot var en tanke der strejfede. Har heller ikke engang snakket med banken om det endnu, men for lige at slå en ting fast, skal vi så ikke lige holde en ordentligt tone?

    Håber VIRKELIG du er over 15 år, og jeg ikke bare sidder og skriver til en mur.
    Vi kan da lave en seriøs aftale, hvor du får mit fulde navn og adresse, bopæl og det hele, og så låner du mig 2000 kr, og så får du 2200 om 2 måneder?
    For tror du virkelig jeg ville tjene 200 kr til dig, nu når du faktisk har forsøgt og gøre mig til grin m.m, medmindre det ikke var fordi jeg også fik noget ud af det?

    #180984
    AnonymForfatter

    Du kan ikke slå markedet, heller ikke de “professionelle" du omtaler kan – ingen kan slå et efficient marked!

    Der findes ikke arbitrage på de markeder, din investering sigter imod..

    Sig mig engang, hvilken uddannelse har du?

    #180988
    MichaelForfatter

    Jesus Kristus hvor er det dumt. Forexgrinder tilbyder 15% p.a. i den anden tråd hvilket vil sige, at manden forventer at kunne lave >15% p.a. på sine investeringer. Ja, det kan da lade sig gøre, men er også ovre i afdelingen for EKSTREM risiko og så er muligheden for tab i størrelsesordenen 20-50% selvfølgelig også til stede.

    Så hold jer LANGT væk.

    Her et par grundregler for investering:

    1) Der findes ingen sikre investeringer – INGEN
    2) Investér aldrig mere end du kan tåle at tabe
    3) Lån ALDRIG penge til at investere for

    Forexgrinder opfylder ikke én af ovenstående betingelser. Man kan ligeså godt sætte alt på sort og køre rouletten.

    #180994
    AnonymForfatter

    Michael dit råd nummer 3 er ikke korrekt, enhver efficient portefølje vil altid kunne indeholde elementet af gearing!

    #180998
    MichaelForfatter

    Det her forum henvender sig til privatpersoner og deres økonomi og private husholdninger bør ALDRIG låne penge til at investere for! Den slags er forbeholdt professionelle der har “råd" til at tabe. Hvis en familie har f.eks. 200.000 kr. kontant og låner yderligere 800.000 kr. til at investere for og det så går galt så værdien af investeringen taber 50% så står familien med et tab på 500.000 kr. hvoraf de 300.000 kr. er lånte penge. Den slags kan fuldstændigt smadre en lille privat husholdning og DERFOR bør private holde sig langt væk fra gearing.

    #181000
    AnonymForfatter

    Michael har ret, når vi snakker småsparer som vil investerer uden indsigt i hvad de laver.

    I så fald, lån ALDRIG penge til at investere for.

    PS: Er i øvrigt enige med sammenligningen med at sætte alt på sort og køre rouletten.

    #181002
    AnonymForfatter

    Det er korrekt at man som småsparer aldrig bør geare sin investering, en efficient portefølje vil dog altid indeholde elementet af muligheden for gearing!

    Men det er jo også op til investorens risikoprofil – en familie med lad os sige 3mio i aktier som pensionsopsparing og et hus med en friværdi på det samme, kan sagtens tåle at låne 1mio til investering, uden det vil betyde det store – og derved kunne de holde en mere efficient portefølje.

    Til slut vil jeg sige, at jeg langt heller ville sætte alt på sort/rød en at låne dem ud til trådstarter – simpelthen fordi det er laaaangt sjovere, mere spændende og sikkert og så har en lavere risiko 🙂

    #181004
    MichaelForfatter

    @Grafit

    En lille anekdote fra det virkelige liv: En bekendt tæt på pensionsalderen havde et stort aktiedepot tiltænkt den snarligt kommende pension. En stor del stod i IT-aktier og vi er tilbage i slutningen af 90’erne. Der var købt aktier delvist for lånte penge.

    Så brast IT-boblen, aktierne styrtdykkede og manden stod med et kæmpe tab. Han måtte udskyde sin pension og arbejde et par år ekstra.

    Så jo: Det kan sagtens betyde “det store" og kan ikke anbefales private. Heller ikke private med store formuer. Man er absolut ikke garanteret en “efficient portefølje" (pudsig sammenblanding af engelsk og dansk). Jo større gearing desto større risiko for tab og derved også større konsekvenser. Kig dig blot omkring og se hvor mange tidligere rigmænd der har tabt alt og mere til efter 2008. Mange benyttede sig også af investeringer for lånte penge.

    #181006
    AnonymForfatter

    En efficient portefølje er naturligvis så differentieret iblandt brancher og virksomheder, at det intet betyder om en branche fuldstændig går ned!

    Han har tydeligvis ikke holdt en efficient portefølje – idet at en branches nedtur kunne forsage en nedsmeltning af hans værdipapirdepot.

    De rigmænd der har mistet alt og mere til, efter 08 krakket – er udelukkende dem, der har søgt stor profit = stor risiko og taget alt for mange unødige risici med spekulativ kapital.

    En mand som Warren Buffet f.eks. – han klarer sig jo glimrende 🙂

    #181010
    BertelsenForfatter

    Grafit:
    Nu er Warren Buffet jo ikke ligefrem en mindre privat investor – men derimod verdens rigeste mand som i mange år har spillet på rigtig mange forskellige heste.

    Forexgrinder:
    Da du ikke er helt nybegynder som du skriver, kunne du måske dele nogle af dine investeringer med forummet? Hvad er gået godt? Afkast?

    #181028
    AnonymForfatter

    Jamen altså da jeg startede ud d. 29 april 2011 startede jeg ud med med 150 kr, som var minimum, og efter 2 måneder og 7-10 dage var jeg på 320 kr. Dvs. omkring 100% på 2,5 måned i grove træk, hvilket var jo er direkte sindsygt. Dengang havde jeg ikk læst voldsomt meget om de forskellige regler osv, så dengang købte jeg ind for omkring 100% af kaptial hver gang, og så solgte samme dag, eller dagen efter. (Det længste køb jeg havde var 3 uger).

    Så her for en måned og 17 dage siden satte jeg 1500 kr ind, og denne gang har jeg skruet ned for %’erne, dvs købe ind for 10% først, og derefter yderligere 20% når den var faldet tilpas, istedet for som da jeg startede med bare at købe for rub og stub.
    Sidste måned lavede jeg så sammenlagt 223 kr oveni 1500, hvilket jo er lidt over 11-12%.
    Denne måned har jeg så sat yderligere 2000 kr ind, og fra d. første til nu har jeg lavet 236 kr, hvilket ikke er helt ligeså godt som sidste måned %-vis. Dog er måneden ikke slut.

    Og jeg handler udelukkende i forex med få undtagelser: Deutsche bank, carlsberg og noget specifikt hvis jeg høre nogen nyheder om noget der kunne påvirke en aktie.
    Dog kan jeg bedst lide at handle i forex, da jeg sjældnere ser et land gå konkurs imod et firma.
    Har også haft omkring 480k investeret i obl og aktier. hvoraf aktier var vestas. Men dette var ikke noget jeg selv styrede, dette var danske bank, og første år gav det kun omkring 8-10k minus 1500 i gebyr og hvad ved jeg.
    Men har så erfaret mig, at danske bank er det værste sted at putte sine penge, hvis vi snakker invest. De droppede 80k over længere tid, uden jeg blev underrettet, og da jeg så at jeg havde et tab på 80k, hev jeg lortet ud, (til trods for pengene var låst fast i 7 år, gad jeg ikke have et lån på bil ved siden af, når det alligevel ikk var ++++.
    Har så senere da jeg har interesseret mig voldsomt for investering, fundet det sted hvor jeg tabte de 80k på en graf, og jeg må sige, at jeg er MEGET skuffet over danskebanks indsats, da jeg aldrig ville købe ind på det tidspunkt de gjorde. Og at de så bare falder stabilt over næsten et halvt år, giver mig bare endnu mere grund til aldrig at have en bank til at styre mine penge.

    Men alt i alt, så føler jeg mig frem hvad der giver den bedste % over 3 måneder, med risiko der er 10 gange så lille som da jeg startede ca.

    Har planer om i måske næste måned, eller næste igen at smide omkring 30k mere ind på investering, og derefter måske næsten halvere min % hver 3. måned.

    Men altså i alt er mit mål at komme til at føle mig tryg ved at have en stigning på 10% hver måned, indtil jeg rammer 6 cifret beløb.

    Og tak for alle jeres inputs vedrørende gearing.
    Dog mener jeg ikk selv det er den store risiko at tage, da jeg når jeg investere ikke køber ind i aktier særlig tit, og når jeg har et køb af forex, stræber efter at have købet i 1-4 dage, 3 uger max.

    Lige til sidst, for lige at fortælle om hvad jeg overvejer at investere i over længere sigt – men som ikke er undersøgt nok endnu, er enten toyota eller chevrolet.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.