Beste bank til mindre erhvervsdrivende?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92807
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg forsøger at Finde en ny bankforbindlse til
    Erhverv og Privat er der nogen der kan Anbefale
    en fornuftig Bank.

    #180822
    testForfatter

    Dansk bank? De giver mig lav rente og god service

    #180832
    AnonymForfatter

    Jeg benytter BRF. De har også en god rente på alm. indlån.

    #180834
    AnonymForfatter

    Hej Test

    Jeg håber ikke dit indlæg er ment seriøst.
    Danske bank ligger nok i top 3 over de dyreste Banker i dk
    de har som de eneste i dk lige hævet deres rente med 1% point
    til 9%
    det er ikke billigt.

    #180836
    testForfatter

    Jeg er lige skiftet til danske bank. Ingen gebyre og 2,2

    #180842
    AnonymForfatter

    Hej Test

    Jeg Håber du kan komme der fra igen når du opdager Hvordan det Rigtigt foregår
    i Danske Bank og Tro mig jeg har værert Kunde i Danske Bank i over 20 År
    både privat og erhverv.
    privat er rimlig hvis du ikke har behov for den store rådgivning.
    feks. deres investeringsrådgivning der er intet hjælp at hente
    og nul gebyr ja ja den har jeg hørt mange gange det gælder kun hvis du
    konstant overvåger dine konto for pludslig bliver der hævet gebyrer
    og Renten du snakker om hvad er det på??
    Jeg har ikke fundet noget sted hvor man vinder noget som danske Bank kunde
    men mener du det så sku du gå på trustpilot.dk og gi dem en positiv bedømmelse
    de ligger pt nr 31 på listen med 41 banker.
    Der ud over er der er der en grund til at de som de forløbig eneste er ude og hæve
    udlånsrenten til 9%
    Danske Bank er Klart den Bank i Norden der klare sig dårligst og klart har de største
    afskrivninger på regnskaberne.
    og der er kun os kunder til at betale

    #180866
    OpgaveForfatter
    #181512
    AnonymForfatter

    Jeg har dårlig erfaring med Nordea. Jeg havde et ApS selskab i Nordea, men det var katastrofalt dårligt. For det første søgte jeg, at få den konto jeg kørte firmaet fra over i firmaet. Jeg troede at det var gjort, men da firmaet gik ned hang jeg pludselig på hele tabet. Mens firmaet kørte, flyttede bankrådgiveren penge mellem min og den konto firmaet blev kørt fra, selvom jeg forklarede hende at det var ulovligt. Så stol aldrig på din bankrådgiver, i hvert fald ikke dem hos Nordea.

    #181518
    BertelsenForfatter

    Til trådstarter:

    Har du så fundet en ny billigere bank? Hvis ja – hvilken?

    #222990
    Grete Mollatt (1)Forfatter

    Jeg har været privat kunde i Nordea i 15 år og har dem også nu ifm at jeg har åbnet butik for to år siden. De har på alle måder gjort det svært for mig, de har også jævnligt overfør penge fra min privatkonto til erhvervskontoen – var ikke klar over at det er ulovligt – og senest blev jeg ringet op af en grov bankrådgiver som oplyste mig om at nu vil de sælge min andelslejlighed – som jeg bor i – fordi jeg har haft overtræk på 15.000 kr i 45 dage. Banken har sikkerhed i lejligheden som er flere hundrede tusinde mere værd. Jeg var dybt chokeret og søger NY BANK SNAREST !!!

    #222992
    morsdrengForfatter

    Hvis du driver din virksomhed i personligt regi og IKKE som et selskab med begrænset ansvar, som f.eks. ApS, A/S eller IVS, er det IKKE ulovligt for banken at overfører penge/indeståendet fra én af dine konti til en konto der er i overtræk eller restance, det kaldes modregning.

    Banken kan IKKE sælge din andelslejlighed selv om de har pant i denne. Hvis man vil det, skal banken første opsiger både sit udlån til dig uden varsel pga. af misligholdelse og deres pant i andelslejligheden, med det varsel der fremgår af ejerpantebrevet, som på ofte vil være på 14 dage. Når dette er sket, skal banken iværksætte en tvangsauktion, hvilket sker ved at man først indbringer sagen for fogedretten og der foretager udlæg i andelen. Først når dette er sket, kan man begære tvangsauktion over din andelslejlighed. Tidshorisonten fra opsigelsen af dit udlån og indtil tvangsauktionen afholdes er ligge på mellem 6 til 9 måneder.

    Men vælger du selv at sælge din andelslejlighed eller ligefrem at give Nordea salgsfuldmagt er situationen naturligvis en helt anden.

    Så dine oplysninger tyder på, at Nordea har truet dig med noget som man i praksis slet ikke kan eller vil gennemføre. Dit problem er bare, at du med en nyåbnet butik og med overtræk på din erhvervskonto, ikke har den bedste udgangssituation for at skifte bank.

    Du har sandsynligvis en revisor til at lave dit regnskab. Drøft sagen med ham og få ham til at hjælpe dig med at finde en acceptabel løsning med banken.

    #222996
    testForfatter

    tænker lidt for at du er i den vilfarelse at dit likividetes behov i virksomhenden kan dækkes af overtræk uden aftale.

    Du skal ha en løsning på dit likividitets behov. Selv store virksomheder er gået neden om og hjem med overskud på driften men på manglende likivditet.

    Så som nævt ta en snak med din revisor og evt med din bank. Mit tip ville være at lave en pengestrøms analyse og få styr på din likviditet.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.