Renteniveau Danske Bank.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92795
    AnonymForfatter

    Så hæver Danske Bank renten igen igen. Denne gang med en hel procent.

    Nu forlader jeg den sykende skude for sydbank har givet et tilbud på lån og kassekredit som ligger hele tre procent lavere end hvad jeg betaler nu.

    ps. Hvis i har aktier i Danske Bank så sælg dem nu inden de er værdiløse!

    #180656
    AnonymForfatter

    Enig i ovenstående.

    I forbindelse med køb af bil nr. 2, fik kæresten og jeg tilbudt en rente på 8,7 (efter rentestigningen) med pant i bilen.

    Blev således i fredags tilbudt 5,25 i rente uden pant i bilen i en sparekasse. Fik ligeledes tilbudt en rente på 6,5 på det eksisterende billån på bil nr. 1.

    Det var en relativ nem beslutning at skifte Danske Bank ud.

    #180688
    BertelsenForfatter

    Frikadelle:

    Med op til 1 procent! Og andre banker følger sikkert med efter påske.

    Hvad får dig til at tro at DB-aktierne bliver værdiløse??

    #180714
    HalliHalloForfatter

    Ja, DanskBank-aktierne begynde allerede at falde i onsdags med vist flere %, jeg kan ikke huske det.

    Men jeg tror nu heller ikke at de bliver helt værdiløse, og det afhænger ligsom også af om banken mister mange kunder ved måske at gå enegang med denne ene renteforhøjelse.

    Frikadellen har nu skrevet utallige indlæg, hvor han ligesom lægger DanskeBank for had, det minder mere og mere om en planlagt hetz mod banken, men hver sin fornøjelse, det strider vel ikke mod Mybankers forretningsbestemmelser? Jeg skrev nemlig også engang et negativt indlæg om denne bank, som blev slettet af direktionen, så alt er altså ikke tilladt.

    #180716
    peter holm larsenForfatter

    De sidste 6 måneder er Danske Bank aktien da ellers steget 15%, så helt dårligt kan markedet jo ikke have taget i mod deres rentestigninger. Så det er nok ikke en korrekt analyse af Frikadelle, at aktien snart er værdiløs.

    Lad mig prøve at give en eksempel – på effekt af rentestigningerne for en fiktiv bank.

    Hvis en bank har en udlånsrente på 5% og et samlet udlån på 1 mia. kr. vil banken hvis den har kapitalomkostninger på 4% have et renteoverskud på 10 mio. kr.

    Hæver banken nu renten med 2½ procentpoint fra 5% til 7,5% vil dette som Frikadellen beskriver medføre tab af nogle kunder. Lad os antage at halvdelen af kunderne forsvinder – som et meget worst case – så vil banken have et udlån på 500 mio. kr. men alligevel have et renteoverskud på 17,5 mio. kr. – eller langt mere end før renteforhøjelsen.

    Da der også er langt færre kunder, vil adkininstrationsomkostningerne også falde. Lad os antage at disse er 10 mio. kr. pr. 1 mia. i udlån. Så vil administrationsomkostningerne falde fra 10 mio. kr. til 5 mio. kr. og dermed vil bankens overskud sådan meget simplificeret ændres fra 0 kr. til 12,5 mio. kr. årligt.

    Så kan man selvfølgelig sige, vil man helst eje aktier i en stor bank der tjener 0 kr. årligt eller eje aktier i en mindre bank der tjener 12,5 mio. kr. årligt.

    Da markedes i væsentlig grad måler værdien af aktier på baggrund af forventet fremtidig indtjeningsevne, så vil et selskab der fremover formodes at indtjene 0 kr. årligt – have en teoretisk værdi på 0 kr.

    Så mener Frikadellens analyse er helt forkert – ved alene at se på renteprocenten og ikke selskabets overskudsgrad.

    #180730
    testForfatter

    det er jo altid sundt at check om man kan få sødmælken biligere i et andet super marked. Helt som med bank ydelser.

    Det er nok ikke noget etydigt bank valg som for alle vil være det bedste. F.eks. er jeg for nyligt skifte tilbage til danske bank som primær bank på grund af den lave rente de tilbød mig og som de stadig ikke har hævet.

    kan i øvrigt kun tilslutte mig peter h larsens analyse af at en banks aktie kurs ikke bestemmes ud fra om et par enkelte kunder forlader banken.

    Det er mit indtryk at mange banker er ved at ryde da de simpelthen ikke kan tåle at ha for mange kunder med stor gæld i forhold til aktier op og jeg er f.eks. med et pant på ca. 2 mill og gæld på ca. 300.000 kroner noget der sikkert i de her tider er atraktivt.

    #180754
    Jonas (14)Forfatter

    Stop nu den middelmådige personkrig og gensidige selvhævdelse. Det er ævl som kun I selv gider bruge energi på.

    Venlig hilsen
    Jonas

    #180774
    peter holm larsenForfatter

    Kære Frikadelle og HalliHallo,

    Husk dette forum er et debat forum – som er tænkt som et brugbart medie.

    Jeres indlæg har ikke meget værdi – andet end af spilde andres tid – man kun håbe på at Mybanker som et seriøst medie – sletter jeres indlæg.

    #180860
    BertelsenForfatter

    Du er næppe filialdirektør med så dårlige skriftlige evner…

    #180878
    peter holm larsenForfatter

    Jeg er enig med “Bertelsen", næppe meget filaldirektør over Finialdirektør RC.

    #180884
    HalliHalloForfatter

    Han kan sagtens være filialdirektør i Danske Bank. For et års tid siden fik jeg selv et brev fra banken fyldt med stavefejl og omvendt ordstilling, jeg skulle faktisk gætte mig lidt til hvad vedkommende mente.

    Hertil skal dog siges, at brevet var forfattet af en udlænding, men at Danske Bank sætter nogen til at besvare henvendelser uden at beherske det danske sprog (eller bare sådan nogenlunde) kan man nok undre sig lidt over.

    #180908
    AnonymForfatter

    Tak Frikadelle, den urimelige sammenligning vil jeg meget gerne have mig frabedt!

    Hvis du havde læst bare en lille smule med her i forum, så ville du vide, at hvis der er nogen jeg gennem tiden har været uenige med, så er det halli hallo.

    Dernæst så synes jeg spørgsmålet du stiller, burde rettes direkte mod dig selv!

    Hvad er egentlig dit bidrag på debatten? Personfnidder og ellers et par indlæg formuleret i et ubehjælpsomt sprog!

    Jeg vil opfordre Mybanker til at slette dine indlæg og din brugerprofil!

    #181350
    BertelsenForfatter

    Som ventet følger Jyske Bank nu trop, og forhøjer renten på udlån med op til 0,50%.

    #181354
    AnonymForfatter

    Ja man må som almindelig boger i dette land indse at man kommer til at
    betale for bankernes fejlslagen udlån.
    det er bare ærgeligt at man ikke udnytter chancen til at ryde op i staben af
    medarbejder der har smidt alle disse penge efter boligprojekter og leasing samt
    pantebrevskauseller uden det har haft nogen konsekvens de kører stadig rundt i
    deres store biler og griner af os alm. boger.
    Jeg Håber der på et tidspunkt er nogle fornuftige menesker der åbner en bank
    som opføre sig ansvarlig og udvisr sund købmandsskab.
    havde bankerne fulgt deres egne Regler ved udlån var de aldrig kommet i den
    sitaution de befinder sig i nu.

    #181358
    peter holm larsenForfatter

    Det bedste råd jeg kan give, hvis man er utilfreds med den rente man betaler for udlån eller får for indlån er at flytte sit engagement.

    Vi lever i et frit land – og er man utilfreds – så lad være at handle med den bank.

    Var selv utilfreds med Nordea og Danske bank over de kun ville give 2,5% i rente af mit indlån – så de fik valget at øge renten til 4% eller jeg flyttede pengene. Og resultatet blev jeg flyttede og fik 4% i rente i en anden bank.

    Men derfor bærer jeg jo ikke nag til hverken Danske Bank eller Nordea.

    Og synes i øvrigt et personer der kan have svært ved det danske sprog enten i tale eller skrift – bør have ret til at beklæde det job deres faglige evner iøvrigt tillader.

    Synes det er helt usageligt at håne andre for deres handicaps – og fordi nogle formulerer sig dårligt – kan de sagtens være gode bankmedarbejdere iøvrigt.

    Men alle jer utilfredse kunder – hvorfor skifter I ikke bank?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.