Gæld til tidligere bank

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92793
    AnonymForfatter

    Jeg har en gammel gæld fra en virksomhed på ca 200000kr
    jeg står ikke opført i rki har ej heller nogensinde betalt af på den gæld
    står i den situation har fast arbejde men bor meget dyrt til leje
    Kan jeg købe et hus????

    #180660
    OBSForfatter

    Det lyder ikke specielt sandsynligt. Jeg tror de fleste banker i dag gerne vil se at man har noget opsparing og i hvert fald ikke en gæld der ikke afdrages på.

    Så du skal nok i stedet prøve at se om det er muligt at finde et andet sted med en billigere husleje. Det er i øvrigt heller ikke billigt at være boligejer, der dukker også hele tiden udgifter op udover de faste månedlige udgifter.

    #180666
    AnonymForfatter

    I dag får man stort set ikke lov til at købe, hvis man i forvejen kommer med gæld. Det kan lade sig gøre i de tilfælde, hvor man har en høj indtægt og en god tilbagebetalelsesplan som man overholder til punkt og prikke og stadigvæk stort overskud. Med andre ord situationen, hvor man kunne betale gælden ud i løbet af meget kort tid.

    Det er vist ikke tilfældet for dig da du jo pt. ikke har afdraget noget som helst på din gæld. Du siger dermed, at din økonomi er så stram, at der end ikke er 500 kr ekstra du kan afdrage med. Der er ingen banker, der vil godkende den situation til huskøb.

    Men hvorfor i alverden har du ikke betalt noget som helst på gælden? Du skriver tilmed flot, at du ikke står i RKI og ej heller har betalt af på gælden. Det lyder nærmest som om du er stolt over ikke at have betalt af på den. Få lagt et budget hvor du skærer helt ind til benet og så får afdraget alt hvad du kan ellers så bliver den gæld ved med at spænde ben for dine drømme i mange år fremover. Det er bedre at komme af med den nu end at ærge dig om 10 år når gælden blot har vokset sig endnu større og virker endnu mere overskuelig at slippe af med og boligdrømmen endnu engang presser sig på eller familien skal udvides eller noget helt andet dukker op som der ikke er råd til.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.