faste udgifter eller rådigedbeløbet ??

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92783
    AnonymForfatter

    Vi har fået lavet en beregning i banken i forbindelse med vores køb af ny bolig. Hvordan er det så med transport udgifter… skal de indregnes i budgette som faste udgifter eller er det rådighedbeløbet…. hvis de indregnes i budgette tages der så også forbehold for det befordringsgodtgørelse man har??

    #180554
    AnonymForfatter

    Det regneark jeg downloadede fra en bank er Faste udgifter: Bolig-Transport-Familieudg dvs forsikringer,licens,tlf,pasning af børn, m.v.-Lån/opsparing – ferie hvor Rådighedsbeløb udgør: Fødevarer-fornøjelser-beklædning-læge tandlæge-sundhed og apotek m.v.

    #180556
    OpgaveForfatter

    Hvis I har fået lavet en beregning, så er det vel bare at se i beregningen om transport og befordring er med.

    Men ja udgifter til transport fx til og fra job, plus transport i weekender mv. bør indgå i budgettet. Befordringsfradrag skal også med i beregningen.

    Hvorfor har i ikke spurgt jeres rådgiver om det, imens I sad med denne og lavede/gennemgik beregningen, jeg går ikke ud fra at I har købt hus, uden at kende jeres fremtidige økonomi præcist..

    #180558
    AnonymForfatter

    Vi har ikke købt endnu…. vi har været i 2 banker og få en beregning og kun i den ene spurte de til transporten … men snakkede ikke noget om mit store befordringgødtgørlse….

    #180560
    OpgaveForfatter

    Vil du sætte navn på bankerne?

    Det lyder ikke som en særlig god rådgivning i har fået i den ene bank, hvis de ikke spørg ind til transport og den er så væsentlig hos jer.

    #180562
    HalliHalloForfatter

    Hvad vil du bruge bankernes navne til?

    Hvis en ny bank på forhånd kan se at der ikke er basis for yde lån til boligkøb, så går de nok ikke i detaljer med hensyn til rådighedsbeløb m.v.

    Mille har jo spurgt om flere ret elementære ting i andre tråde: “Må man eje flere boliger?", hvordan skifter man rådgiver i sin bank eller skal man flytte?" og nu i denne tråd om transportudgifter er en del af de faste udgifter.

    I den ene tråd blev det slået fast at spørgeren fmt. ikke kunne låne noget p.g.a. teknisk insolves.

    Mit råd før man spørger er altid: Bed banken om at få udstedt et boligbevis, så man ved hvad man har at købe for og så er alle sådanne elementære spørgsmål ligesom også overflødige.

    #180568
    AnonymForfatter

    Uanset, om man ligger beløbet under faste udgifter, eller rådigheds beløb, er det dig og kun dig der skal betale. Så gør op med dig selv hvor lidt i vil leve for. Det andet er ligegyldigt

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.