pension

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92761
    AnonymForfatter

    Hej. er der nogen her som ved hvor meget man ska spare op til pension for at kunne leve nogenlunde huset er betalt når vi er 60, findes der en formel? mvh.Michael

    #180198
    grgForfatter

    Der er ingen entydige svar, da det er forskellige fra person til person…

    Men prøv evt. her:

    http://www.nykredit.dk/privat/info/pension/design-din-pensionsoekonomi.xml

    #180216
    KrisserForfatter

    Hvad betyder det at leve fornuftigt?

    Hvad har I af faste udgifter når I går på pension?

    Spørg i jeres bank. De kan lave en sammenligning med jeres nuværende økonomi, og beregne hvor meget I får brug for når I går på pension.

    #180296
    HalliHalloForfatter

    Fornuftigt? Det vigtigste er at man har råd til at spise sig mæt hver dag uden at skulle rode rundt i skrældespande osv. Er der så råd til en dejlig årlig cykeltur Sjælland rundt eller hvad ved jeg, så er det jo helt fint.

    Faste udgifter: Der skrives jo netop at manden sidder husfrit fra det fyldte 60. år. Med andre ord skal der kun findes penge til “forbruget" af vand og el. osv.osv. Hertil kommer lejeværdi og grundskatter, som bekendt afhænger meget af bopæl. I Kbh. og omegn kan disse jo løbe til mange, mange tusinde kroner og med en voldsom stigende tendens, hvorimod de samme udgifter for et hus i Vorbasse kun beløber sig måske til 3-6000 kr. eller hvad ved jeg.

    #180334
    thsvForfatter

    Du kan jo blot fjerne finansieringsudgifter fra dit nuværende budget, så har du en ide om, hvad man skal have for at leve ordentligt.
    Derudover vælger mange jo at realisere deres faste ejendom, når de går på pension, og flytte til noget mindre/billigere.
    Jeg kender en del aktive pensionister, der efter et langt byliv er flyttet på landet og driver hobbyerhverv/gårdsalg, nu da en fast indkomst ikke er så vigtig.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.