Dette emne
lån trods rki/selvom jeg kom af med min gæld ville min bank ikke låne når man havde stået i RKI

lån trods rki/selvom jeg kom af med min gæld ville min bank ikke låne når man havde stået i RKI

19-03-2012 18:36
pige 31 søger lån

Jeg har selv stået i RKI og fik mig betalt ud. Jeg tog en regning af gangen havde 3 regninger for at havne i rki. Da jeg var blevet slettet og der var gået et godt stykke tid ville jeg gernew have et lån i banken, jeg ringede og jeg havde en fast indkomst og fik smidt i hovedet : fordi du har stået i RKI låner vi ikke ud til sådanne nogen. Så jeg kunne ikke se grunden til at blive gældsfri, når man ikke kunne få et lån i banken fordi man engang havde stået i RKI.

Så derfor valgte jeg et lån i leasy,måske dumt at låne penge der men når ens bank siger nej til et lån fordi man har stået i rki kan jeg faktisk ikke se den helt store grund til at være gældsfri, da selvom de sletter en RKI er man stemplet
19-03-2012 21:09
test
Ja rigtigt dumt så hvor for gør du noget så dumt? Du kommer jo til at betale de penge næste to gange tilbage.
19-03-2012 21:43
Aalborg
Banken har formentligt vurderet, at der ikke er gået ret lang tid siden du kom ud af RKI og at der derfor er stor sansynlighed for at du havner der igen, hvis du optager lån kort tid efter. Jeg er sikker på, at du ikke for altid er stemplet blot fordi du engang stod i RKI. Når der er gået et stykke tid, hvor du har bevidst, at du har styr på din økonomi, ikke går i minus på din konto osv uden at havne i RKI igen, ja så vil de ikke bedømme dig på noget, der ligger mange år tilbage i tiden.
20-03-2012 07:55
test
Hvorfor låner man i det heletaget til en rente på 20 pct ?
20-03-2012 07:56
thsv
Spar op istedet for at låne, forventningens glæde er ofte den største!
20-03-2012 09:07
Michael
Tror vist gode råd er spildte her. Hvis man først har været i RKI og derefter straks går ud og låner af Peter fra Sleasy så er der vist ikke håb for at man forstår noget som helst.
20-03-2012 10:00

Censoreret

12-10-2017 12:52
Dette indlæg er blevet fjernet af Mybanker.dk, da det ikke overholder vores debatregler.
20-03-2012 17:09
pppede
Er jeg den eneste som ønsker lidt oplysning om
21-03-2012 11:03
pige 31 søger lån
Jeg gik ikke direkte ud og lånte efter jeg var kommet ud af min RKI gæld, der gik knap 4 måneder, men ved ikke hvordan i reagere om i mener det var for tidligt. Det jeg bare vil frem til at når man som mig boede i en lille by hvor alle kender alle og man får den besked vi låner ikke penge ud til folk som dig der har stået i RKI. Så valgte jeg at tage et lån i leasy og nogen kan mene det er dumt men når jeg kun havde det lån kan man sagtens følge med de renter og man vælger jo selv da man godt ved at dorbrugslån er dyrene en bankens. Det jeg bare prøver at få igennem er at selvom du kommer ud af RKI er det ikke sikkert du kan låne i banken.
21-03-2012 11:14
Michael
Nej, et lån er ikke en menneskeret.

4 mdr? Uha ja, det var da også længe at gå uden at have et lån. Det må have været meget svært...
21-03-2012 11:22
Kubus
Jeg vil nu altså mene, at 4 måneder efter, at du er kommet ud af RKI er ret tidligt at optage et lån igen. Hvis du har klaret dig en periode uden lån pga. RKI-registreringen, så kunne du nok også klare dig lidt længere.

Jeg tror, at banken siger nej, fordi de vil se bevis for, at du virkelig KAN styre din økonomi, og ved at gå ud og låne hos L'Easy har du lige bevist det modsatte over for banken. Du skyder dig selv i foden. Nu risikoerer du, at det blot bliver endnu sværere at låne hos din bank fremover.

Jeg synes det er virkelig trist, at se at nogle personer ikke har "lært noget" af at stå i RKI. Jeg siger ikke, at det er dig, men der findes mange mennesker, som igen og igen og igen vil gå ud og tage de forkerte lån, fordi de simpelthen ikke kan acceptere bankens beslutning og samtidig heller ikke kan nøjes.

Jeg har i mange år behandlet gældssaneringssager, og selvom hovedreglen er, at man ikke sanerer forbrugsgæld, så er der en stigende tendens til, at det bliver gjort alligevel, fordi så mange mennesker de seneste 10 år falder i "luksusfælden". Hvad jeg har lært af mit job er, at 50% af dem man hjælper ud af deres håbløse gæld, dem kan man ikke hjælpe alligevel, da det første de gør, når deres gældssanering er opfyldt er at stife ny gæld og så ruller den.

Du er gået direket ud og har stiftet nye lån efter dit ophør i RKI, det er der som sådan ikke noget galt i, det der er galt er, at du ikke har kunnet acceptere bankens nej og derfor har taget et dyrt lån. Dumt! Og nej, selvom du kommer ud af RKI er det ikke sikkert du kan låne i banken. Selvfølgelig ikke!! Det samme gælder for alle os, der aldrig har stået i RKI, vi får også nogen gange et nej. Det er jo ikke en ret du har - men en mulighed. Banken siger kun nej til et lån, hvis de ikke mener, at ens indtægt kan bære det, eller man har udvist en uansvarlig adfærd, der forhøjer bankens risiko ved at låne ud. Derfor bør man nok lytte til banken og vente med at stifte gæld igen, til man kan styre det.
21-03-2012 12:00

Censoreret

12-10-2017 12:53
Dette indlæg er blevet fjernet af Mybanker.dk, da det ikke overholder vores debatregler.
21-03-2012 12:53
pige 31 søger lån
Nu er dette med banken sket for over 7 år siden, jeg har ikke skrevet om at jeg stadig sad og betalte af. Jeg er gældsfri og er ikke registreret i RKI. Det eneste jeg bare prøver at komme igennem med er at selvom du bliver gældsfri så skal du ikke være sikker på at din bank vil låne dig penge og jeg mener ikke folk har forstået hvad jeg skriver. Når man får at vide at sådanne nogen som der der har stået i RKI låner vi ikke ud til. Om jeg tager et leasylån og får betalt af allerede der er der dømmende kommentar om hvorfor tage et lån osv...
Men alt held og lykke til dem der er i RKI der er så mange fordomme over folk der står i RKI, men det er ikke altid ens skyld direkte at man er i RKI. Så lad vær med at se ned på folk der har/står i RKI der kan være en grund som ikke er deres egen. Jeg kender en der havnede i RKI at efter hun blev gift og skilt havde han gæld med, det endte hun også at hæfte for og sidder den dag i dag i RKI.
21-03-2012 13:48
Aalborg
Til trådstarter:

Det handler ikke om at du bliver bebrejdet at du havnede i RKI i første omgang. Det handler ene og alene om at banken mener, at der ikke er gået ret lang tid siden du kom ud af RKI og derfor endnu ikke har bevist at du kan have en lang periode uden at havne der igen. Formentligt vil banken gerne se, at din økonomi er stabil i 2-3 år før de igen ser positivt på at yde dig et lån skulle du få brug for det. Du har selv bekræftet, at der kun er gået 4 måneder - og det er altså for lidt tid til at din bank kan se, at du har lært at dit
21-03-2012 13:51
Michael
Det er altid, altid, ALTID egen skyld når man havner i RKI. Man har tydeligvis gjort nogle økonomiske dispositioner der gør, at ændrede indkomst- eller sociale forhold straks vælter læsset. Et eksempel:

Et par låner 100% til huskøb og køber en bil der også bliver belånt fuldt ud fra starten. Begge hæfter solidarisk for gælden. De vil gerne giftes og have et stort flot bryllup og en bryllupsrejse. Til dette låner de 150.000 kr. Så skal der selvfølgelig også købes møbler, fjernsyn mv. til det nye hus og de låner yderligere 100.000 kr.

Det går alt sammen fint fordi parret har en pæn hustandsindkomst der kan klare ydelserne.

Men, men men... Efter 3 år skal de skilles. Huset er faldet 10% i værdi, bilen er overbelånt med 40.000 kr. og forbrugsgælden er på 200.000 kr. (der er afbetalt 50.000 kr. på 3 år). Ingen af de 2 kan længere klare den store restgæld da de nu har to huslejer mv.

Ok - såvidt så godt. Hvis er skylden synes du selv? Det er naturligvis ikke skilsmissen der er årsagen i sig selv, men de dispositioner man har gjort i den tid hvor alt gik fint. Havde man ikke lånt sig til op over begge øret bare fordi man nu kunne så ville tingene se HELT anderledes ud ved en skilsmisse.

Så JO: Det er ALTID egen skyld når man havner i RKI. Der findes ingen undtagelser fra den regel.
21-03-2012 13:58
Aalborg
Ok jeg fortsætter:

Banken vil gerne se, at du har lært at dit "ophold" i RKI. Det ser de ved at kigge på om du i en lang periode ikke har været registreret og heller ikke har optaget dyre lån andetsteds. Desværre har du lige skudt dig selv i foden med lånet hos Leasy. Du siger selv, at der kun er gået 4 måneder - og det er altså for lidt tid til at banken kan se, at din økonomi er stabil igen og tiden med de dyre lån er overstået. Hvis banken finder ud at lånet hos Leasy ja så vil de blot være endnu mere tilbageholdende i fremtiden.

Du kommer ned i din bank og siger: Se, 4 måneder ude af RKI og jeg har ikke optaget nye lån i den periode, men først nu efter så laaaang tid. Hele 4 måneder har jeg kunne vente.
Det opbeviser ikke banken...

De havde nok mere forventet noget i stil med: Da jeg for mange år siden endte i RKI sørgede jeg for at skære ned på min forbrug, afdrage mere og så slippe af med gælden hurtigst muligt. Det er nu 3 år siden jeg ikke længere var registreret der og i den periode har jeg altid været i plus på min konto og har tilmed sparet de penge op som før gik til afdrag. Nu er der sket en udforudset ting som gør at jeg har brug for lidt flere penge. Jeg har allerede halvdelen sparet op og jeg håber, at du I kan låne mig den sidste halvdel som jeg selvfølgelig vil afdrage på så meget jeg kan.

Held og lykke.
21-03-2012 14:07
Aalborg
Til Michael,

Ja, det er som regel folks egne dispositioner, der fører til at de havner i RKI, men det er ikke altid man skal bebrejde folk det og trampe på dem. Folk kan godt være "naive" og sætte sig for dyrt i den tro, at man beholder ens arbejde og at man som par bliver sammen og at det kun er naboen der bliver ramt af sygdom. Det utænkelige sker så pludselig og så sidder man med problemet. Det man så kan bebrejde folk er den måde de herefter handler på f.ex hvis de ikke er villige til at skære helt ind til benet og undvære al unødvendigt i den periode det tager dem at slippe af med gælden.
21-03-2012 20:17
HalliHallo
En bank låner nu om dage kun ud når det er næsten 100% sikker på at de kan være sikre på at få pengene tilbage.

Og at en ansat skulle have sagt nogen i den retning: Vi låner ikke ud sådan nogen som har stået i RKI tror jeg aldeles ikke. Det er si lille spørgsmål:

Hvordan kan have meldt sig til i 2009 og stille spørgsmål her uden at have accepteret sin tilmeldelse?

Det ser meget mærkeligt ud? Spøgeren han måske ligesom Jimse glemt koden til sin E-Mailkonto?

Det virker som noget værre hønsegårdssnak, der skrives at der skal gå mere end 4 måneder før der kan gives lån igen. Der er da ingen regel for det og når banken har afvist låneansøgningen er der vel ikke mere at diskutere udover at banken ikke mere at økonomien p.t. kan bære at afdrage på et lånkkert en overfortolkning af samtalen. Alt andet ville da være uforskammet, som jeg antagelig ville have klaget over.
21-03-2012 20:24
HalliHallo

Lille et lille spøgsmål mere da noget af min mail forsvandt:


Hvordan kan spørgeren have tilmeldt sig allerede i 2009 og så stadig bruge sin konto til at stille spørgsmål med.

Det ligner en sag som den yderst utilfredse investor ved navn "JIMSE" og havde, men han blev på en eller anden måde godkendt.

Da jeg tilmeldte mig blve jeg da gjort bekendt med, at jeg skulle godkende den fremsendte mail inden 5 dage, da kontoen eller blev lukket.

Jeg ikke forstå, nogen der kan hjælpe med at opklare dette mysterium?
22-07-2015 21:36
Jante
I er nogen højrøvet røvhuller at høre på. Hvis man har fælles gæld og konen går hen og dør og man så derefter havner i rki Hva så
22-07-2015 21:49
Jante
Og føre så lige debatten til dørs. Har man et godt job som jeg havde og går hen og får en sygdom så man bliver indstillet til pension så sker der ændringerne i ens økonomi som man ikke selv er herre over. Sygdom kan ramme alle. Når ens ydelse bliver så lav så man ikke kan overholde terminer og havner i rki så vil jeg lige høre nogen af jer kloge hoveder. Skulle man så slet intet låne. Skulle man kunne have forudset et sygdomsforløb. Man er ikke et dårligt menneske hvis man skulle havne i rki. i sidder og er hæver over jer selv. Se mig jeg er ikke i rki men det er du og i den dur. I er nogen røvhuller og gid jeres røv må klø og jeres arme må være for korte til at nå. Man er ikke kriminel fordi man låner men man bliver udstillet som en hvis man havner i rki. Der kan være mange årsager til at man havner der og det er ikke alle som har friværdi i bolig så man kan trække på den konto for at undgå rki
Hent flere indlæg