Kan A-kassen justere mit fradrag?
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies
Mybanker indsamler data gennem cookies for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart. Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google og Snapchat for at vise dig relevante annoncer og/eller optimere vores markedsføring på disse platforme.
Indstillinger for cookies
Her kan du selv vælge, hvilke cookies som deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores cookiepolitik.
Hej alle,
Jeg får supplerende dagpenge – dvs. jeg har et timebetalt job X-antal timer om ugen, time antallet afhænger af om medarbejder er syge etc. Jeg må dog ikke arbejde over 29,6 timer om ugen for A-kassen.
A-kassen justerer mit fradrag alt efter hvor mange timer jeg arbejder – dvs. de reducerer det. Mit fradrag er på 1085 kr/uge – dvs. de reducere mit fradrag med 1085/36 = 29,32 kr. pr. time jeg arbejder.
Jeg har så kontaktet mit arbejdsgiver for så skal mit fradrag jeg mister fra min udbetaling via A-kassen tillægges min udbetaling via min arbejdsgiver – men det kan ikke lade sig gøre, har jeg fået af vide fra min arbejdsgiver. Jeg kan kun benytte mit bikort eller fuldt hovedkort.
A-kassen sagde at min arbejdsgiver skal justere fradraget alt efter hvor mange timer jeg arbejder.
Så nu er jeg lidt i vildrede!?
Kan A-kassen justere mit fradrag, og er det rigtigt at min arbejdsgiver ikke kan?
Du må gerne arbejde mere end 29,6 timer om ugen.
I så fald suplere A kassen bare ikke op til 37 timer den pågældende md.