Omkostninger på kapitalpension.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92752
    AnonymForfatter

    God dag!

    Jeg betaler 2,09% i ÅOP på min kapitalpension i Danske Bank.

    Er det ikke vel meget?

    Hvad koster det at overflytte min opsparing til et andet og bedre drevet pengeinstitut?

    Opsparingen er på 130.000,- og dermed på samme niveau som ved opstart i 2004!!

    Det er med høj aktieandel i udenlandske aktier.

    #179970
    HalliHalloForfatter

    Mon ikke banken kan oplyse dig hvad det koster at komme ud af dine puljer, men det fremgår sikkert også af deres prisliste.

    Har du undersøgt hvad andre tager for tilsvarende puljeinvesteringer? Det var jo interessant at du undersøgte det eller hvad?

    Det undrer mig iøvrigt at så mange herinde pludselig er så utilfreds med DanskeBank.

    Indtil for kort tid siden var alle herinde fortalere for denne bank.

    Se bare test, han kan få en kredit i banken for bare 1,9%, hvad siger I så? Det kan da ikke blive billigere.

    #180470
    AnonymForfatter

    Undskyld jeg tager din “rådgivning" med et gran salt hallohalli.

    Tak til de som vil komme med konstruktive svar.

    Naturligvis har jeg taget kontakt til andre pengeinstitutter men det er umådelig svært at få et konkret svar på noget som helst-

    Det er la la svar a la kom nu og tag en snak så ser vi hvad vi kan tilbyde dig i en samlet pakke og blah blah blah…..

    #180476
    BertelsenForfatter

    Godt 2% i ÅOP er vidst meget normalt når du har valgt en pulje med høj aktieandel.

    I en pulje med lav aktieandel/uden aktier er ÅOP omkring de 1,7%.

    Gebyr for flytning af en kapitalpension variere meget – nogle steder et fast gebyr – andre steder en procentsats af værdien.

    Så et præcist svar får du kun ved at bede en anden bank komme med et konkret skriftligt tilbud.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.