Opsigelse af American Express / Danske Bank

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Indlæg
  • #180586
    AnonymForfatter

    Hvis service er lysår foran Danske Amex – så er jeg også klar til et fee på USD 550 for et Platinum Card.
    Send lige et link til Amex UK.

    #180862
    AMEX loveForfatter
    #180864
    AMEX loveForfatter

    Ud over det kendte forsikringer er kortet tilknyttet programmet fra USA med point ved køb. Samtidig har du ikke 1 men 2 kort til dig selv samt et extra Platinum (konen?) med i prisen. Begge med loungesdgang. Derudover 4 (!) ekstra Guldkort men med platinum dækning og privilegier – undt. Lounge adgang.

    #181236
    AnonymForfatter

    To spørgsmål:
    1. Kan man betale gebyret i USD, selvom et EUR kort vælges (der er jo forskel på EUR 550 og USD 550)?
    2. Koster det ikke en formue at overføre EUR til AMEX – iflg. DanskeBank koster en overførsel DKK 200, hvis jeg skal dække alle omkostninger. Eller deles omkostninger mellem mig og AMEX (i så fald koster det kun DKK 40.-)?

    #181362
    AMEX loveForfatter

    Du betaler i den valuta kortet har. Og jo, det er dyrt at overføre. Derfor gør jeg det med et større beløb mindre hyppigt og kører alt over kortet så det er store træk, der skal dækkes. Kontoen kan jo være positiv!

    #181364
    AMEX loveForfatter

    Ps: har fået tilbud til halv pris gennem Amex til Danske Banks kunder. Der er også member get member hvor man (begge) får 15000 point (svarer til forbrug på 15000 USD). Amex gav mig rabatten automatisk, da de så jeg havde Dk platin før tilbudet var ude! Super service!!!

    #214640
    AnonymForfatter

    Spørgsmål til AMEX love

    Hvis man skal anskaffe sig et ICC AmEx, står der på deres hjemmeside, at de kontakter ens bank for at få en reference. Hvad indebærer dette? I min erfaring, så er danske banker ikke villige til at opgive oplysninger til tredjeparter. Hvordan fungerer dette? Skal man give fuldmagt til ens bank om at udlevere oplysninger?

    #214664
    HalliHalloForfatter

    Gud, nu stiller du sørme et spørgsmål i en ny tråd om samme betalingskort….

    Alene ved din ansøgning om dette kort har du jo accepteret at de indhenter oplysninger om din tilknytning til banken, så den kræver sikkert ikke en ekstra fuldmagt.

    Jeg spørger igen, hvad er det for et kort du er interesseret i og hvad koster det og hvorfor skal det lige væresådan et kort, når der er en masse andre på markedet?

    #214672
    AnonymForfatter

    Hej HalliHallo.

    Hvis vi lige sætter din flabede og stupide attitude til side i to sekunder, så skal jeg prøve at svare på dine spørgsmål:

    1. Alene ved min ansøgning er det bestemt IKKE givet, at min bank bare kan udlevere oplysninger om mig. AmEx er stadig bare en tredjepart, og jeg kan ikke se nogle steder i ansøgningsproceduren, at man skal lave en separat, underskrevet fuldmagt. Derfor KUNNE det jo være, at der var nogen, der havde praktisk erfaring med denne proces for lige netop danske banker – f. eks. om man evt. skulle være på forkant og kontakte sin bank og give dem en separat fuldmagt til at udlevere de nødvendige oplysninger.

    2. Jeg er interesseret i enten deres platin- eller guldkort (som privatkunde). I princippet er det grønne kort også acceptabelt, da den primære årsag til at anskaffe mig kortet er, at det bliver trukket i dollars.

    3. Hvorfor det lige netop skal være sådan et kort? Because reasons – that’s why. Hvad koster det? 550 USD om året for platin og 300 USD om året for guld.

    4. Kunne jeg bare spørge AmEx? Ja, i princippet. Men det er nu engang sådan, at banker ofte kommer med ubrugelige og generiske svar, når man henvender sig om ansøgningsprocedurer til ting – især amerikanske banker. Derudover har de (så vidt jeg kan se) ikke en email på deres ICC-hjemmeside, som man kan skrive til, kun et udenlandsk telefonnummer, man kan ringe til. Så kunne det jo være, at der var en god samaritaner herinde, der kunne svare på mine spørgsmål (og havde en dansk vinkel på det), før jeg brugte penge på at ringe et udenlandsk nummer op – det synes jeg egentlig ikke er en mærkelig disposition.

    Hvis der er andre, der kan være mere behjælpelige end HalliHallo (vis hjælp kan ligge på et meget lille frimærke), så ville det være meget værdsat 🙂

    Mvh

    #214690
    HalliHalloForfatter

    Jeg er ikke flabet, men kan ikke forstå at det skulle være så svært at ansøge om et betalingskort.

    Helt årlig, hvorfor ringer du ikke bare til din egen bank og forhøre dig og/eller til den danske afdeling af American Express?

    Du kan også direkte til deres hovedkontor i USA.

    Din oplysning om at, især amerikanske, banker kommer med ubrugelige svar må stå for din egen regning.

    #214694
    AnonymForfatter

    Nej jeg kan sagtens se, at der er en del, du ikke forstår 🙂

    Og vi siger tak til HalliHallo.

    Mvh

    #214700
    testForfatter

    det må betyde at de har et ønske om at indhente en kredit vurdering af dig hvilket vel kan siges at være normalt når man formidler em kredit. En kriditvurdering kan laves uden dit samtygge men betyder ikke at de udlvere de oplysninger den er basseret på.
    Om de bank vil det er så noget andet.

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.