Konkurs

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92730
    AnonymForfatter

    Jeg har været i en grafisk virksomheder som gik konkurs sidste år. De har indberettet til skat i 2011 at at jeg skulle have 22000, i feriepenge heraf gik 7600 til skat, men pengene får jeg så ikke til maj, når de gået konkurs, men jeg får dem så fra grafisk arbejdsgiverforening,men fra dem får jeg det fulde beløb hvor jeg igen skal betale skat af i 2012. så er mit spørgsmål har det noget at sige at jeg har betalt skat af noget jeg ikke har fået. jeg tjent 320.000 i 2011 så jeg betaler ikke topskat

    #179700
    HalliHalloForfatter

    Der vil altid være trukket skat af dine feriepenge uanset hvor de kommer fra.

    Du får iøvrigt ikke en øre fra Grafisk Arbejdsgiverforening. Når firmaet er medlem af en arbejdsgiverforening står de selv for udbetaling af periepengene, og når firmaet er gået konkurs skal du rette henvendelse til Lønmodtagernes Garantifond, Kongens Vænge 8, 3400 Hillerød for at få anmeldt dit krav i konkursboet medmindre konkursboet har midler til selv at betale lønmodtagerne, hvilket er ret sjældent. Dette kan kurator oplyse dig alt om.

    #179712
    AnonymForfatter

    jeg får dem fra Grafisk Arbejdsgiverforening. Det ved jeg med 100% sikkerhed fordi Grafisk Arbejdsgiverforening garantere for feriegodtgørelse uanset om virksomheden er gået konkurs eller ej. Men det var jo ikke mit spørgsmål, mit var jo det med skat af feriepenge.

    #179764
    HalliHalloForfatter

    Ok, så lægger arbdsgiverforeneningen pengene ud og sender et samlet krav til LG, det var jeg ikke opmærksom på.

    Men som jeg skrev i mit føste svar til dig får du ikke det fulde beløb udbetalt, jfr. det til dig udstedte FK. Der vil med 100% sikkerhed været “trukket" skat af beløbet eller kurator har beregnet hvad du skulle have betalt i skat, hvilket skat så godskriver dig for og skat gøre herefter sit krav gældende i konkursboet.

    Når pengene er optjent i 2011 bliver der selvfølgelig heller ikke tale om nogen beskatning af dine feriepenge ved udbetaling her i 2012.

    Har du flere spørgsmål, så ring til en af parterne: Kurator, skat, arbejdsgiverfoeningen eller evt. LG, hvor du kan få din retsstilling belyst og det rent praktiske med at få pengene udbetalt.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.