Er du også træt af Danske Bank?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 59 i alt)
  • Indlæg
  • #180278
    AnonymForfatter

    GE MONEY BANK er svaret.

    Danske Bank er umulige at arbejde med, har selv en boligkredit der, dog til en rente på 8,3 % , men med et pantebrev som sikkerhed.

    GE Money Bank giver et lån uden sikkerhed til 3,95 % variabel. maks 200.000 kr.

    Jeg optage snart et lån der og lukker Danske Bank ned stille og roligt.

    Husk at vi almindelige bankkunder, nu får lov til at betale for festen i 2003-2008.

    #180280
    TRFForfatter

    Det er billigere en de andre lån jeg er blevet tilbudt.
    Har du

    #180286
    HalliHalloForfatter

    Har de ikke haft nogen firmafester i MoneyBank, og hvor ved du det fra?

    Er Moneybanken en dansk bank og kan alle få sig en fin konto i denne bank med Dankort og det hele? Og hvordan er deres indlånsrenter?

    #180304
    AnonymForfatter

    Skovbjerg: Vi har et privatlån i Danske Bank, grundet tab på salg af en lejlighed. Lånet er pt. omkring kr. 130.000. Vi spurgte, om banken kunne sænke renten, som ligger på 10,8. Først afviste de det, men da vi forleden præsenterede dem for et tilbud fra GE Money Bank på omkring 6,5%, så har de nu sænket vores rente til 8%. Det er stadig højt, men dog har de været samarbejdsvillige og sænket den. De gjorde det blandt andet med begrundelsen, at vi havde udvist stor ansvarlighed og betalingsvillighed. Dog har de først indvilliget i at samarbejde, da vi præsenterede dem for et bedre tilbud.

    Vi har aldrig haft nogen intentioner om at stifte et lån hos GE. Vi har udelukkende brugt tilbuddet til at presse vores egen bank, som vi i bund og grund har et godt samarbejde med. Det med renten går bare nogen gange hen og bliver en principsag. Men lad os nu se, hvor længe vi kan holde den på det niveau, de varsler jo rentestigninger igen.

    #180306
    AnonymForfatter

    Det er netop princippet i det.
    Når Danske Bank skal have en væsetlig højere rente, må det hænge sammen med at de enten er grådige eller for dyre at drive. I min by(provinsby) er der 3 filialer, personligt har jeg ikke været min afdeling de sidste 5 år! Alt klares pr. netbank.
    Nu går der rygter om at netbank også skal koste! det er skruen uden ende + en rentestigning pr. 1/4(GE Money Bank sætte renten ned pr. 1.4).
    Rentestigningen gælder dog ikke de

    #180320
    AnonymForfatter

    Danske Bank har lige meddelt at rente stiger yderligere 1% for mit andelsbolig lån, dvs. at det kommer op på 7,24% (blev optaget til 4,85%). Meget utilfredsstillende.

    #180322
    AnonymForfatter

    Det samme her. 1% er jo fuldstændig vanvittigt oven i den lange række af rentestigninger de har foretaget sig det seneste halve års tid.

    Hvad bliver det næste? 2%’s stigning? Og hvad sker der når nationalbanken begynder at hæve renten igen?

    Danske Bank er godt i gang med at smadre mange danske husholdninger fuldstændigt, som kommer til at betale for deres fråds.

    Et godt råd. Se at kom væk fra Danske Bank. Det her er kun begyndelsen!

    #180332
    thsvForfatter

    http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Bolig/At-koebe-en-bolig/Andelsboliglaan/Andelspantebrev/Pages/Andelspantebrev.aspx?tab=2#tabanchor

    Ja, efterhånden viser DB sit sande ansigt.

    Jeg ville undersøge muligheden for fast rente a la ovenstående lån til 7,5% over 25 år.

    Alternativt skifte til Swedbank eller Handelsbanken, hvis de vil belåne andele til fordelagtige renter bundet op på en rentesats fra Nationalbanken plus et fast tillæg.

    Jeg er glad for, at jeg ikke mere er afhængig af bankens velvilje angående rente på et prioritetslån, husk at Skandiabanken var helt nede i 0,65% i tillæg på NIB ved lånenes udbud ca. 2005.

    #180336
    AnonymForfatter

    en variabel rente er jo variabel.Har aldrig hørt om banker & sparerkasser som drev forretning for kundernes skyld de er der for at tjene penge. Det gælder dem alle

    #180342
    AnonymForfatter

    Det kan betale sig at klage / forhandle. DB truede også med renteforhøjelser på deres boligprioritet men det fik vi afvist bla vha dette debatform (se http://goo.gl/r4GFu ). Selvom det nu er NIB + 1,8% = 2,1% og dermed højere bidrag end Skandiabanken (men hvordan var det nu lige det gik den?) er det stadigt en god løsning os.

    #180350
    testForfatter

    Jeg er sågodt nok på 1,9 men har foreløbigt heller ikke set noget til forhøjelser

    #180512
    AnonymForfatter

    Så lykkes det, at skifte bank fra DB til Swedbank mht. andelsbolig lån/kredit.

    DB 7,24%, Swedbank 4,78% en besparelse som kan mærkes. Skiftes koster 3000 dkr. til Swedbank og 1400 til staten, så det tjent hjem på mindre end 1 år hvis bare Swedbank kan holde marginalen til Danske Bank.

    Så tak til Danske Bank for samarbejdet det var godt i 14 år, indtil for et lille 1/2 år tid siden, håber de igen en dag kan blive Danskernes Bank – for lige nu er den mere virksomhedernes bank.

    #180514
    AnonymForfatter

    Hey Molan,

    Skulle du selv betale for vurdering af din andelsbolig? Eller det var måske de 3000?

    #180516
    AnonymForfatter

    Nej, jeg har jo bolig i forvejen med lån hos DB. Det var et etablerings gebyr banken ville have for at oprette lånet. DB var i øvrigt også dyrere her, de vil have 6800 hvis jeg husker rigtigt.

    #180518
    AnonymForfatter

    Ok, fandt bare dette i deres betingelser:

    “Afhængig af hvor meget du skal låne, sammenholdt med andelsboligens vurdering, kan vi kræve en ekstern vurdering af andelsboligen.

    Honorar til ekstern vurderingsmand koster mellem DKK 2.500 og 3.500 og betales af dig."

    Men det var du åbenbart ikke ude for så?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 59 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.