250.000,- fra arv

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92708
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg står til at arve omk. 250.000,- og aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre med de penge. Jeg havde slet ikke set dem komme. For mig er det temmelig mange penge pludselig at få udbetalt og derfor er der nærmest “berøringsangst" forbundet med dem.

    Jeg bor sammen med min mand og vores to børn og vi mangler egentlig ikke noget. Vi har lidt bank gæld og lidt løs gæld som til sammen nærmer sig 80% af beløbet. Dem overvejer vi at få ud af verden så vi begge er 100% gældfri.

    Køb af hus har også været et spørgsmål, men vi er ikke sikker på det er noget for os. Måske andelsbolig, men måske alligevel ikke.. osv.

    Opsparing til børnene, investeringsmuligheder osv. Vi har vendt det en del. 🙂

    Hvad har i af forslag?

    #179412
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg synes i skulle betale jeres bankgæld samt evt.

    #179414
    AnonymForfatter

    Fantastisk, det meste af mit indlæg blev “ædt" af de onde debat guder.

    Jeg prøver lige at opsummere.

    Jeg synes i skulle betale jeres gæld. Da jeg for et par år tilbage arvede en små 150.000 kr fik jeg al gæld ud af verdenen, men huskede samtidig også at bruge lidt på fornøjelser. (Jeg rejste til Thailand med min far)

    For mig personligt, gav det meget mere luft i økonomien.

    Med resten af pengene kunne i tage et smut på ferie med børnene, eventuelt oprette en opsparing hvis i nu i fremtiden vil købe hus eller andel.

    #179436
    BertelsenForfatter

    Ja kom af med din gæld, og opret et børneopsparing til børnene.

    Gem resten på en opsparingskonto så du har penge hvis vaskemaskinen ryger, eller til udbetalingen på en bolig.

    #179460
    pppedeForfatter

    Renten på din gæld er sandsynligvis højere end du umiddelbart kan investere pengene til uden alt for høj risiko, så ja – ned med gælden. Dog er det jo fint at have en buffer ved hånden til uforudsete udgifter.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.