250.000,- fra arv

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92707
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg står til at arve omk. 250.000,- og aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre med de penge. Jeg havde slet ikke set dem komme. For mig er det temmelig mange penge pludselig at få udbetalt og derfor er der nærmest

    #179500
    HalliHalloForfatter

    Jeg ville købe DanskeBankaktier for alle pengene, men du kan også købe i andre selskaber.

    Aktier er nemlig altid godt på lang sigt.

    #179502
    TobiasAK89Forfatter

    Det er simpelthen det mest åndsvage råd jeg længe har hørt.

    Én ting er, at du mener DB er et godt bud, på en atkie som vil klare sigt godt. Fred være med det, det kan sagtens vise sig at du har ret.

    Men du kan ikke basere investeringstips på din egen mavefornemmelse. Der er mange ting der spiller ind, f.ek. Tidshorisont, Risikovillighed, gældsforpligtelser, øvrige formueforhold osv.

    Albenza, tag ned i din bank !

    #179504
    AnonymForfatter

    At sætte alle pengene i en aktie er ikke ren lotto, men tæt på. Hvis du vil binde pengene i 7 mdr. kan du lige nu få en årlig rente på 2,25 § ved Vestjysk bank. Pengene er sikre selvom banken skulle gå ned.

    #179506
    TobiasAK89Forfatter

    Nu må det sgu stoppe. I kender INTET til personens privatøkonomi. Det kan være der er gældsforpligtelser eller andre ting, som påvirker effekten af vores

    #179508
    AnonymForfatter

    Det er nu ikke sådan jeg forstår sætningen.

    #179510
    AnonymForfatter

    Men det er klart at dyr gæld skal ud af verden, før end man sætter penge ind til en lav rente (som indlånsrenterne jo er pt.)

    #179514
    TobiasAK89Forfatter

    Jamen ved du om trådstarter har gæld ?

    Du kan ikke sidde og give råd, baseret på løse antagelser. Han/hun har jo nok startet den her tråd, fordi han/hun var i tvivl om hvad de skulle gøre, og har ikke brug for dit gætteri.

    #179516
    AnonymForfatter

    Nej, det kan du vel have en pointe i.

    Derfor vil jeg oplyse at mit oprindelige råd er baseret på, at trådens starter ikke har dyr gæld (forbrugslån/kuponlån eller banklån, som altid har højere rente end de gældende indlånsrenter) og umiddelbart ikke har nogle spontane ønsker om køb her og nu. Det sikre valg ville på den baggrund være en opsparingskonto, hvor man eksempelvis bandt sig i 7 mdr.

    Alternativt kunne der jo være ønsker om rejser, ny bil, nyt hus mv. Her er rede penge jo godt.

    #179552
    TobiasAK89Forfatter

    Godt.

    Trådstarter: Gå ned i din bank eller opsøg en revisor 🙂

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.