PensionDanmark.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92698
    AnonymForfatter

    Hej

    PensionDanmark skriver følgende på sin hjemmeside:

    Du er sikret en månedlig udbetaling af et supplerende beløb, hvis du bliver tilkendt offentlig førtidspension. Beløbet er typisk mellem 36.000 kr. og 66.000 kr. om året, som du vil modtage frem til, du fylder 62 år. Beløbets størrelse afhænger af, hvilket overenskomstområde du er ansat under – se din aktuelle dækning under http://www.pension.dk/dinegenpension. Du betaler indkomstskat af den månedlige udbetaling.

    Du kan vælge at nedsætte beløbet med 50 % eller forhøje beløbet med 50 %.

    Man kan ikke nedsætte/forhøje udbetalingen af den supplerende førtidspension når man er påbegyndt udbetaling.

    Hvis man havde nedsat/forhøjet den supplerende førtidspension ville udbetalingsperioden stadig være til man fyldte 62 år.

    Håber inderligt et eller flere kloge hoveder kan forklare logikken i dette for jeg forstår som sædvanlig ingenting.

    Hvorfor kan man vælge at nedsætte det udbetalte månedlige beløb med 50% hvis udbetalingsperioden er den samme som hvis man vælger at forhøje beløbet med 50?

    Venligst
    Frikadelle

    #179322
    AnonymForfatter

    Ja det siger da sig selv!

    Du kan ikke ændre din forsikring, når først ulykken er indtruffet.

    Men før ulykken sker kan du vælge at forhøje/reducere dækningen!

    #179334
    AnonymForfatter

    Jo tak det forstår jeg trods alt godt.

    Men

    #179336
    AnonymForfatter

    Hvorfor eksisterer muligheden for at nedsætte eller forhøje ydelsen med 50% ved en evt. ulykke når man via sit fagforeningskontingent betaler akkurat det samme uanset valget.

    Altså du betaler 100 kroner for en forsikring ved ulykke og kan selv vælge om du vil have udbetalt 50000 eller 150000 om året, valget har ingen indflydelse på det beløb du skal betale for din forsikring.

    Forklar lige logikken i dette!

    #179338
    KrisserForfatter

    Forsikringspræmien bliver taget fra indbetalingen til din pensionsopsparing. Hvis du sætter ydelsen op, bliver opsparingsdelen på din pensionsordning mindre. Omvendt, hvis du sætter ydelsen ned, sparer du mere op til din pension i stedet.

    #179340
    AnonymForfatter

    Hej Krisser

    Med i forsikringen følger præmiefritagelse ved ulykke.

    Derfor har størrelsen på forsikringspræmien ikke betydning for pensionsopsparingen.

    Det kaldes opsparingssikring og tager udgangspunkt i dine indbetalinger 12 måneder forud for en evt. førtidspension.

    Således fatter jeg fortsat aldeles ingenting 🙁

    #179342
    testForfatter

    Frikka premier fritagelsen er jo efter ulykke hvor du ikke længere kan ændre indholdet

    #179344
    AnonymForfatter

    Ja ja det forstår jeg også godt men hvorfor fanden har man muligheden for at vælge dækning + – 50% når forsikringspræmien før en ulykke stort set er den samme?

    Om man får 50% mere eller mindre resten af sine dage udgør jo en væsentlig forskel.

    #179346
    testForfatter

    Læse nu da for fanden svarene

    #179348
    AnonymForfatter

    Opfør dig ordentligt!

    Jeg har læst svarene.

    Hvis du vælger at nedsætte udbetaling med 50% sparer du sølle 20 kr. hver måned i forsikringspræmie. Vælger du at forhøje med 50% koster det sølle 20 kr. ekstra hver mdr.

    Nu orker/gider jeg ikke skrive flere indlæg i dette indgroede forum.

    Meget tyder på at her blot er meget få aktive med noget mellem ørene.

    Jeg formoder ligeledes ud fra sprogbrug at Generalen og Hallihallo er en og samme person.

    Nogen som kan anbefale et konstruktivt forum på min vej ud herfra?

    #179350
    AnonymForfatter
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.