Er det muligt?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92696
    AnonymForfatter

    Hej, jeg er en ung mand på 20 og jeg fik lavet en kassekredit på 25.000kr i min bank da jeg fandt min læreplads. Pengene skulle gå til at kunne få en lejlighed og diverse ting. Jeg blev dog røvrendt og smidt ud af lærepladsen hvilket gjorde jeg hurtigt havde brugt de 25.000kr.

    Idag sidder jeg stadig i den lejlighed jeg lejer men med et overtræk på 25.000.
    Jeg er blevet tilbudt en læreplads hvor jeg kan være i 2 år med fast løn men der er et krav. BIL! jeg skal have egen bil, og det jeg ville høre jer om er, tror i det er muligt hvis man tager en snak med sin bank om et kortvarig lån oveni.

    Jeg snakker om 10.000 til at syne og forsikre en gammel bil i mit navn hvor jeg tænkte på at betale omkring 1.000 kr tilbage om måneden. Jeg får ikke lov til at beholde lærepladsen uden min bil.
    Så enten bliver det, et ja fra banken ellers et af de sindsyge forbrugslån fra DER eller Leasy osv.

    MVH
    Nick

    #179312
    AnonymForfatter

    Det skal så også siges jeg har en børneopsparing til at betale af med når jeg bliver 21 her om nogle få måneder…

    #179314
    OpgaveForfatter

    Hej Nick,

    Kontakt din bank og bed om et møde. Hav en ansættelseskontrakt klar (evt. et dokument fra din lærerplads, hvor der står at du ansættes, hvis du har egen bil), plus din seneste årsopgørelse fra skat (2010) og et budget over faste udgifter klar og send dem gerne til din rådgiver inden mødet, så virker du klar til mødet.

    Jeg vil klart anbefale dig IKKE at optage et quick lån !

    #179352
    pppedeForfatter

    Hej Nick,

    Opgave har fuldstændig ret. Du har dog ikke særligt gode kort på hånden, da vigtige parametre i forbindelse med kreditgivning er historik, nuværende økonomi og opsparing. Af hvilke du alle klarer dig skidt i. Jeg skal ikke kunne sige om du får lånet, men du har oddsene imod dig.

    Èn supplerende mulighed kunne være at tilbyde at samle både kassekredit + billån (som så nok bliver et

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.