Udlæg i lejeindtægter

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92693
    AnonymForfatter

    Hej kloge hoveder.

    En kreditor med udlæg i ejendom, 3. prioritet har taget udlæg i lejeindtægten, sågar skrevet et brev til udlejer. Kan de reelt få lejeindtægten, selvom denne er et underskud i forhold til den reelle udgift til 1. og 2. prioritet samt el, gas mv. ? der er underskud da jeg pga lejeloven ikke må tage mere i leje.

    – og hvis lejer nægter at betale til 3. prioritet, men stadig betaler til mig – kan de så gøre hende noget. ?

    Pft.

    Mvh

    Torben Holst.

    #179228
    AnonymForfatter

    Taget udlæg?

    Har pantefogeden taget udlæg i lejeindtægterne?

    #179230
    AnonymForfatter

    Hej Henrik

    Ja via fogedretten har advokat for kreditor ( bank , 3. prioritet <9 fået udlæg i lejeindtægten. Dvs. de vil have denne af lejer, selvom den ikke dækker mine udgifter på lejligheden. Dermed får 1. og 2. prioritet ikke sine penge.

    #179234
    AnonymForfatter

    Ja, så er det ikke noget at gøre.
    Du kan selvfølgelig anke fogedrettens afgørelse, men mon ikke det kun er advokaterne der bliver rige af det.

    #179236
    testForfatter

    Logikken er vel at du lejer noget ud som du ikke ejer. Hvis jeg neto noget du ejede og lejede ud til en tredje var det så også rimeligt at jeg beholdte lejeindtægten?

    #179242
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor skulle lejer betale til dig, når vedkommende har fået direkte besked på, af retten via en advokat, at lejen skal betales andetsteds? Det kan jeg deværre ikke i min vildeste fantasi begribe…..Hvad skulle formålet være med det?

    #179244
    AnonymForfatter

    Hej og tak for svar interessen.

    Jeg tror ikke i har forstået mig, eller jeg har formuleret mig forkert. Jeg ejer såmænd lejligheden, skødet er i mit navn og de der har lånt mig penge til boligen får sine ydelser. Det er en 3. prioritet der via fogedretten nu har fået udlæg. De prøver med andre ord at komme før prioritet 1. og 2. – for den leje jeg modtager overføres jo videre til den realkredit og bank jeg har.

    – og hvorfor lejer skulle betale direkte til mig, selvom en advokat har sendt hende et brev ? det er ikke fra retten. Fordi jeg har bedt hende ignorere brevet, og fordi ellers opsiger jeg jo hende med 3. måneders varsel hvis ikke jeg får mine penge jvf. lejekontrakten. Så hun er ligesom nødt til at betale til mig, ellers er hun uden bolig om 3 måneder.

    #179246
    testForfatter

    Og breve fra advoker skal man passe på. Man tro det har en betydning at en advoker skriver det har det ikke. Hvad siger kendelse fra fodgetretten?

    #179250
    AnonymForfatter

    Altså: Der er 3 prioriteter i lejligheden, og du har betalt hvad du skylder 1.og 2.prioritet, men ikke 3.prioritet.
    Der er ikke nogen sammenhæng mellem lejeindtægt og rækkefølgen for betaling af gæld. Når du ikke betaler, hvad du skylder 3.prioriteten, kan han begære lejligheden på tvangsauktion, men da et salg af en udlejet lejlighed på tvangsauktion formodentlig ikke vil indbringe nok til at dække alle prioriteter, er det et klogt træk af 3.prioriteten at begære udlæg i lejeindtægten. Det vil sige, at 3.prioriteten få dækket sine betalinger indtil tvangsauktionen – som 1.og 2.prioritet nu vil kræve, da de ikke modtager deres betaling, fordi du ikke længere modtager lejeindtægt – er gennemført.
    Så se i øjnene, at medmindre du betaler alle parter, hvad du skylder, er lejligheden direkte på vej til tvangsauktion.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.