Må jeg hjælpe min far – købe hans lejlighed?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92690
    AnonymForfatter

    Hej alle!
    For at gøre en lang historie kort…

    Min far købte for 5 år siden hans lejlighed til 700.000 kr.

    Fo ca. 6 måneder siden blevet han så arbejdsløs, og har ikke råd til at betale det højde afdrag på lejligheden. (og udsigterne til job er dårlige).

    Banken vil ikke hjælpe ham hverken med afdragsfrihed eller andet, og siger han skal sælge.

    Salgspriserne for lejlighederne i området er i mellemtiden røget ned på omkring 450.000 så hvis han sælger er han helt bankerot.

    Jeg vil gerne hjælpe mig far, og jeg tænker at i stedet for at en fremmede køber den, kan jeg så ikke købe den til ”laveste pris” og derefter leje den ud til ham? Jeg har ingen problemer med at have to lån, og jeg har en ide om at det kun er et spørgsmål om x-antal år, før end lejligheden igen bliver mere værd.

    Men spørgsmålet er så – må jeg eje to boliger? (Jeg bor selv i andel, og mener også min fars er en andel)

    Eller har I andre forslag til hvordan jeg evt. kan hjælpe ham?

    #179212
    AnonymForfatter

    Du må gerne eje mere end én bolig, blot alle boliger med bopælspligt minus den, du selv bor i, er udlejet.
    Og du kan sagtens købe din fars lejlighed til mindsteprisen og leje den ud til ham – hvis andelsforeningen giver lov til udlejning og du lan låne pengene.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.