Er dette ok fra Nordea ?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92687
    AnonymForfatter

    Hej

    Baggrund: Har en mindre personlig ejet virksomhed som jeg gerne vil have lavet til ApS.
    Har i Nordea en privat konto en budgetkonto samt børns opsparing og en erhvervskonto.
    Har ingen lån eller kassekredit i Nordea. MEN er reg. i RKI via en gammel sag (ikke med nogle banker)

    Kontakter så min lokale afdeling for at få en kvittering for at der er et indestående på 80.000 på min erhvervkonto, til brug for EogS.

    Får så efter et stykke tid en filialchef i røret som siger at det vil de ikke give mig, og de helst ser at jeg ikke er kunde i banken, men de desværre ikke kan opsige min kontos da jeg ikke har nogen gæld eller andet til dem samt er reg i RKI. Men de ser helst at jeg ikke er kunde hos dem, og de vil i hvertfald ikke give mig en kvittering for indestående på min konto. Men jeg skal være velkommen til at finde en anden bank hvis jeg er utilfreds med dette, og så ha en god dag, og så er samtalen ellers slut.

    Ved godt at jeg ikke er den bedste kunde da de ikke rigtigt bliver rige på os og at vi ikke bruge dem aktivt, men kan de virkelig nægte mig en kvittering ? eller er det bare blevet sådan i Nordea, at hvis du er lille og ikke generere nok penge eller er i RKI så skal du bare ud.

    Håber i kan hjælpe, er jeg bare en tudeprins der skal finde en anden bank eller er jeg blevet behandlet forkert ?

    En knap så glad Nordeakunde

    Håber på hjælp her

    #179144
    HalliHalloForfatter

    Er det ikke muligt bare at tage en kopi af dit kontoudtog og fremvise det?

    På mig lyder det utroligt, at banken direkte skulle sige til dig: Vi kan ikke udstede den af dig ønskede kvittering og i øvrigt bør du finde dig en anden bank. Et er at de sikkert tænker sådan, hvis de ikke tjener en krone på dig, men at sige det op i dit åbne ansigt lyder meget, meget mærkeligt medmindre du selv har truet med at finde en anden bank. For så har du jo selv bedt om det direkte svar, hvorfor du så ikke kan klage over det.

    #179150
    AnonymForfatter

    Hej Hallihallo

    Tak for dit indlæg.

    Fik at vide at jeg skulle havde en underskrevet udskrift fra min bank og at et kontoudtog ikke var nok.

    Jeg har i det sidste år kun haft 3 samtaler med banken første var en hævelse af pension hvor jeg lavede en klage grundet de var 45 dage om at udbetale. anden samtale hvor jeg ringer omkring dette og den 3 hvor jeg får filialdirektøren i røret.

    Har ikke truet med at skifte bank eller andet. Derfor jeg var chokeret da jeg fik dette svar. Jeg kan da godt forstå at man kan tænke dette, men at sige det direkte til en kunde er da noget helt andet.

    #179158
    BertelsenForfatter

    Det bør være muligt at så stor en bank kan lave en underskrevet kvittering – om ikke andet så mod et gebyr…

    Prøv at kontakte deres kundeserviceafdeling:

    http://www.nordea.dk/Om+Nordea/Kontakt+os/Kundeservice+og+klagebehandling/949102.html

    #179268
    AnonymForfatter

    Du kan ikke bare oprette et selskab ved at fremvise et kontoudtog, hvor der står 80 tkr.

    Du skal derimod vise et kontoudtog tilhørende

    #179276
    pppedeForfatter

    Er det helt udelukket for dig, at finde en anden bank?

    #179278
    pppedeForfatter

    Og så burde det da være tilstrækkeligt at gå ned i en Nordea filial og få dem til at give dig en engagementsoversigt for din virksomhed og lave en krusedulle på den.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.