Bank boliglånsrente for høj?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92618
    AnonymForfatter

    Hej

    Håber i vil komme med jeres mening/feedback til vores situation.

    Vi er en familie på 3 der har købt et rækkehus til 1.950.000 i juni 2011.

    Vores gæld i dag:
    Realkredit – 1.560.000 F1 til ca. 2%
    Banklån – 374.000 til Nominel årlig rente 9,115%

    Som det kan ses har vi lånt fuld finansieret.
    Vi afbetaler 7.000/mnd på banklånet og indfrier om godt 5.5år.

    Vi har et rådighedsbeløb når alt er betalt på rundt 10k-11k, som går til halløj og mad. Så vi har ikke et stramt budget, føler vi.

    Mit spørgsmål er, er den rente på banklånet helt forkert eller ok sat efter jeres mening?
    Banken er ikke umiddelbart til at stikke i og er så småt begyndt at samle tilbud andre steder fra.

    Jeg føler at det efterhånden nærmer sig ågerrenter og overvejer at slagte min pensionsopsparing, som jeg optjente som studerende (ca. 110k) og

    #178330
    AnonymForfatter

    Lyder ikke umiddelbart til I har Danske Bank eller Nordea?

    Men, som du selv skriver, indhent nogle tilbud hos nogle forskellige banker (jeg vil godt anbefale at prøve de overnævnte), også vend tilbage med disse tilbud.

    Angående pensionsopsparringen – umiddelbar en dårlig idé. Der skal betales 60% i

    #178334
    thsvForfatter

    5,75-11,10 % i årlig rente
    5,88-11,57 % i debitorrente
    Kan da let være Danske Bank, der har ovennævnte satser på boliglån.
    De 9,115% ligger jo nærmest midt i intervallet.
    Nordea ligger derimod i 6,2% for alle fordel+kunder, som I automatisk bør være.

    Til TS:
    Tag en snak med jeres bank om rentesatsen, og nævn at andre banker tilbyder lavere rente.
    Hvis I kan omlægge banklånet for ialt 6.000 kr i gebyr og nyt stempel til Nordeas sats på de 6,2% vil I spare netto 16.000 kr over de næste 68 måneder. Bruttoydelsen vil falde med 400 kr.

    #178340
    AnonymForfatter

    Tak for svarende. Jeg kan så afsløre at det er det DB og de er ikke videre imødekommende.

    Men hvor realistisk er at opnå dette prioritetslån til 6,2% hos Nordea?

    Kan se jeg ikke fik nævnt at det er et afdragsfrit F1-lån i realen.

    #178368
    AnonymForfatter

    John jeg vil tro dit problem bliver jo meget hurtigt, at i takt med du afdrager på bankgælden, så kommer dit engagement med Nordea Bank Danmark under 250.000 kr., hvormed din fordel+ status ophører.

    Herefter vil du kun være fordelskunde og dermed stå med en højere rente.

    Endvidere kan jeg have min tvivl om du kan få prioritetslån boligkøb hos Nordea, hvis du ikke samtidig flytter realkreditlånet fra RD til Nordeakredit.

    #178380
    BertelsenForfatter

    Går udfra at John’s banklån til 9,115% er et boliglån.

    Nordea’s boliglån har en rente i intervallet 8,000-10,500%.

    #178456
    KimPForfatter

    Jeg har BRFkredit bank med 5,59% med var rente, kræver dog du skifter kreditforeningslånet der over. Hvis det er fast rente du har er din rente okay, der tager BRFkredit bank f.eks. 8,25, så der er ikke meget at spare der.

    #178458
    NultopskatForfatter

    ER da bestemt ikke overrasket over at erfare at det er Danske bank, der har urimeligt høje renter og ikke er til at snakke med, kom dog væk fra den bank hurtigst muligt.

    Næsten ligemeget hvilken anden bank du taler med, vil du finde dem imødekommende sammenlignet med DB. Så løft knoglen og snak med nogle andre banker.

    #178460
    thsvForfatter

    Det er såmænd standard for alle kunder med engagement over 250.000 kr.
    Og her tæller realkreditlånet i Nordea Kredit med.
    men Nordea vil kræve, at du flytter realkreditten til dem, så der påløber en del omkostninger.
    Har ligeledes hørt, at renten stiger til 6,7% på boligkøbsprioriteten.

    #178462
    testForfatter

    Det er en utrolig stor forskel der nu er på danskes laveste rente og Nordeas

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.