hjælp til at komme ud af RKI

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92600
    AnonymForfatter

    Hej.

    jeg er i den uheldige situation, at jeg efter et brud med eks kæreste nu er endt i RKI, sa han nægtede at betale, og til sidst kunne jeg ikke afdrage på mere gæld. er på SU, så har ikke så mange penge at gøre godt med. Det drejer sig om ca 70000kr. Lige nu synes jeg det er så uoverskueligt, hvor skal man begynde og hvor skal man slutte henne? Skal man kontakte RKI eller de steder man skylder penge. Hvis jeg nu får skrabet ca 50000kr sammen og så tilbyder at betale det tilbage og så få sløjfet resten af gælden. kan man det?? Lige nu har min nuværende kæreste tilbudt mig at jeg må låne penge af ham til at betale tilbage. Han har omkring 40000kr stående.

    Nogen spm har nogle gode råd, til hvordan man griber det hele an?? for vil bare rigtig gerne ud af RKI hurtigst muligt, da jeg synes det er pinligt at stå der, samt jeg gerne vil have min gæld ud af verden.

    Mvh den håbløse

    #178188
    OpgaveForfatter

    Hej Lotte,
    Jeg går ud fra at du er ung, måske 85’er?
    Derfor tror jeg ikke at de sløjfer resten af din gæld, hvis du kommer med 50.000 kr. da de ved at du har et langt liv til at betale tilbage i og du vel er i arbejde inden for nogle år.

    Du skal kontakte dem du skylder penge, RKI kan ikke rigtigt gøre noget.

    Hvis du låner penge af din nuværende kæreste, vil du stadig ikke slippe fri af gælden? Korrekt forstået? Hvis I laver den løsning, bør i lave et gældsbrev mellem jer. Hvis du ikke slipper ud af gælden og RKI ved den løsning, så synes jeg måslke ikke den er så optimal.

    Det bør ikke som sådan være pinligt at stå i RKI, der er jo ingen der ved at du står der (ud over din bank) og så længe du ikke har betalt den misligholdte gæld tilbage, så går jeg heller ikke ud fra at du skal låne flere penge.

    #178192
    AnonymForfatter

    Jeg skal bestemt ikke låne flere penge. Jeg vil bare gerne af med den gæld jeg har. Man kan vist roligt sige jeg har lært det på den hårde måde.

    Ja jeg er ung endnu. ganske rigtigt 85’er

    Ja skulle gerne komme i arbejde om et år, da jeg er færdig med at læse.

    Nej det er nok ikke den optimale løsning, slet ikke. Det kan jeg godt se.

    Så jeg skal tage kontakt til de steder jeg skylder penge og så få en afdragsordning? Så kan jeg evt sætte den op, når jeg er færdig med at læse?

    Jeg kan vel ikke rigtig gøre noget ved at min eks kæreste ikke betaler, kan jeg? Altså evt få delt gælden op. Kunne jeg ikke forestille mig.

    Mvh lotte

    #178196
    OpgaveForfatter

    Hej Lotte,

    Ja jeg ville tage kontakt til dem du skylder penge og fortælle dem at du er samarbejdsvillig og gerne vil betale, samt sætte ydelsen op når du er i job. God dialog gør det hele lidt lettere, få evt. en fast kontaktperson hos dem, hvis det er muligt.

    Jeg tror desværre ikke at de deler jeres gæld op mellem jer, da de derved kun har sikkerhed hos en person, i stedet for i dag 2 personer som betalere.

    Man bliver desværre klog af “skade". Du er ikke alene om at stå i den situation, selvom jeg godt ved at du ikke kan bruge det til noget :o)

    #178218
    AnonymForfatter

    Hej..
    Du skal spare, spare og spare.. Skær alle unødvendige udgifter væk, tag evt. et ekstra job! Der er nogen gode artikler og råd på http://www.levbilligt.dk..

    Sørg også få at få lagt et budget, så du hele tiden har styr på hvor meget du kan afbetale med.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.