Ægtefæller ved køb af hus

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92592
    AnonymForfatter

    Min mand og jeg er gift, vi har fundet et dejligt hus som vi gerne vil købe, min mand tjener rigtigt godt vil umiddelbart sagten kunne få lov til at købe huset alene, jeg står i rki med noget gammel gæld fra min exmand( der bliver betalt af på det i stor stil) mit spørgsmål er så om de kan forlange at regne min løn osv. med til selve huskøbet og derved afvise at give min mand huslånet pga. mig ??

    #178090
    AnonymForfatter

    Det jeg mente var at skal jeg medregnes når vi er ægtefæller ?

    #178098
    testForfatter

    Det er der ingen fasteregler for men så skal din mand kunne gi jer et stort nok rådigheds beløb til sammen. Spørg i banken er nok det bedste svar

    #178110
    AnonymForfatter

    Hej Isa300
    Nogle banker medtager altid samleverens/ægtefællens økonomi og ellers skal han, som du siger, købe huset alene. Så efter alle de faste udgifter, skal han have ca. 5.500 kr./md. til sig selv baseret på et fastforrentet realkreditlån.
    Derudover bør han købe huset alene, så dine kreditorer ikke kan komme efter dig og gøre udlæg i huset. Godt at høre at du betaler nu. Hvis du betaler, bør du så ikke kunne aftale med dine kreditorer, at de sletter din RKI-registreringer?

    #178116
    AnonymForfatter

    Hej tabac

    Min mands løn er god så han har langt over i det i rådighedsbeløb efter alt så det burde ikke være et problem.
    Med hensyn til min kreditor så er de ikke særligt samarbejdsvillige desværre… jeg betaler mange 1000 kr af hver måned og vil være forholdsvis hurtigt kvit med gælden, men ikke om de vil fjerne mig fra rki. jeg har ikke misset afdrag og været i kontakt med dem hele tiden om min situation selv da jeg ikke kunne betale en overgang.
    Så det er lidt ærgeligt, men sådan er vilkårene engang imellem når man skylder penge. men det er faktisk lidt pjattet 🙂
    isa300

    #178136
    AnonymForfatter

    Hej igen
    Nu ved jeg ikke hvor meget du har tilbage på gælden og hvornår du bliver færdig med tilbagebetalingen, men hvis din mand har så god en økonomi, kunne han måske hjælpe dig med indfrielsen ved at kautionere!? Så ville du kunne komme ud af RKI. Jeg kan godt forstå din nye mand, hvis han ikke vil hæfte for din gamle gæld, men omvendt kommer i nok hurtigere videre rent økonomisk.

    #183386
    AnonymForfatter

    hej jeg er 24 og er i rki og ar en gæld på 250.000 kr. min kone er ren som sne og har en udbetalt løn på 30.000 kr hver måned efter udgifterne har hun 10000 tilbage til sig selv men kan vi købe hun selvom jeg er i rki kan hun købe alene, min bank sagde i sin tid at så længe din mand er i rki kan i ikke få overtræk.

    #183388
    AnonymForfatter

    hej jeg er 24 og gift. jeg er i rki og ar en gæld på 250.000 kr, min kone er ren og har en indtægt på 30.000 hver måned udbetalt. hun ville købe hun og har efter alle udgifter 13.000 tilbage til hende selv, kan hun alene købe huset på hendes navn selvom vi gift. for da jeg spurgte bankmanden for 6 mdr siden om overtræk på konens konto sagde han nej, og at din mand ska først være ren så kan du få overtræk. men kan hun alene eller er det umuligt pga mig.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.