Dobbelt rente ved overflytning til ny bank?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Daniel (2)Forfatter
    Indlæg
  • #92578
    Daniel (2)Forfatter

    Kan det passe at fordi banken vi har opsagt vores engagement i har brugt over 1 måned på at opgøre vores konto, så skal vi betale renter af lån både i ny og gammel bank i den periode?

    #177978
    testForfatter

    Ja, men du har vel i samme periode fået rentr af det lån du har optaget i den nye ank?

    #177996
    HJLForfatter

    Der findes så vidt jeg ved ingen regler for den slags her…jeg kan huske noget om at der blev strammet lidt op på området men hvad det precist var og hvornår husker jeg ikke.

    Jeg ville da brokke mig lidt over det til min nye bank, jeg ville personligt ikke finde det rimeligt at de ikke sørger for at lånet bliver indfriet i den gamle bank umidelbart samtidig med at det nye lån optages.

    Det er et relevant emne som jeg glæder mig til at høre resultatet af.

    Mvh HJL

    #178006
    AnonymForfatter

    Jeg oplevede i sin tid, at selv om jeg ringede til min daværende bank, og sagde mine konti op og bad dem gøre dem klar, fordi jeg havde skiftet bank – var intet opgjort.

    Heldigvis stod jeg med checkhæftet fra min nye bank og så kom kommentaren fra bankdamen – jamen det plejer bankerne at gøre indbyrdes!

    Min replik var: Hvor meget skylder jeg jer, det tog sin tid, og de tog så bare lige 6000, mere end jeg skyldte, der gik faktisk lang tid før, jeg fik returnet mit ikke skyldige beløb.

    Det er efterhånden mange år siden, men jeg synes ikke moralen er blevet bedre – tværtimod.

    #178010
    pppedeForfatter

    Jeg forstår ikke helt problemet.

    Så snart lånet blev optaget i den nye bank, så stod de vel disponible på kontoen?
    Så er det vel ikke for meget forlangt, at man lige sætter sig netbanken eller kontakter sin rådgiver ang. ovennævnte problemstilling.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.