Økonomiprofessor: Indførslen af afdragsfrihed var en stupiditet

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92570
    AnonymForfatter

    Læs interview med en af de få økonomer, som advarede mod boligboble:

    http://stavnsbundet.dk/2012/01/brochner-madsen-indforslen-af-afdragsfrihed-var-en-stupiditet/

    Mvh

    #177872
    testForfatter

    Tja sikke da en forudsegen. Der falder en flyver ned siger jeg og når den så gør det 5 år efter er jeg et stort orakel? De polske arbejdere er ikke taget hjem og sådan kunne man sikkert finde flere fejl hvis man gad

    #177886
    AnonymForfatter

    Jeg vil hellere høre på nogle der kan sige noget om fremtiden, bagkloge folk som Brøchner er gabende kedelig historiefortælling….

    #177892
    testForfatter

    Helt enig manden advare 5 år før der sker noget. Den normale cyklus på nedgangstider er ca 7 år. Så hvad er det lige han forudså? Bobler opstår hele tiden så at påstå man har forudset en og at gi ham kredit for det er noget vrøvl

    #177922
    nielsensForfatter

    Ja, det var da helt indlysende valgflæsk og intet andet. Man kan vel sige sig selv, at når den månedlige ydelse kan blive mindre, sætter ejendomsmæglerne bare huspriserne op, så ydelsen er en lille bitte smule mindre end før. Sådan narrer såkaldt liberale politikere jævne folk og får dem endda til at stemme på sig år efter år, indtil man opnår en stor international stilling og render fra ansvaret. Eller ret mig endelig, hvis det ikke var Fogh-regeringen, men Enhedslisten, der fandt på de afdragsfrie lån, som har forpestet tilværelsen for titusinder af husejere. Da de mere kløgtige opdagede fiduseriet, faldt huspriserne og jævne folk skal betale for pengemændenes bobler. Det underlige er, at såkaldt uafhængige rådgivere ikke i sin tid råbte alarm. Sporene fra de amerikanske suprime-lån burde have skræmt enhver med fornuften i behold.

    #177964
    testForfatter

    Boligpriserne toppede og faldt faktisk efter indførslen af de afdragsfri lån. Det der primært skaber boligpriserne er udbud og efterspørgsel. Efterspørgslen påvirkes primært af arbejdsløshed og demografi.
    Så hvem er det der driver politik på den her sag?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.