Ny lov om forbud mod at købe lottoseddel med kreditkort?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92569
    AnonymForfatter

    Hej Alle,

    Her til morgen da jeg var inde og tanke benzin og købe en lottoseddel hos Statoil og ville betale med mit Mastercard kreditkort, så fik jeg at vide at ikke kunne sælge mig en lottoseddel hvis jeg ville betale den med Mastercard.
    Statoil påstår der er trådt en ny lov i kraft pr. 1.1.2012 der forbyder dem at sælge lotto hvis man betaler med Mastercard-kreditkort.
    er det virkelig rigtigt? Der har intet stået beskrevet om det noget steds, hver i pressen eller på danske spils hjemmeside.

    #177870
    AnonymForfatter

    Hej Euroman

    Det er ikke helt korrekt.

    Der er ikke nogen lov i Danmark der forbyder køb af Lotto, på kreditkort.
    Der kan dog være regler for hver enkelt udbyder af MasterCard, som du kan være løbet ind i,
    men i så fald ville det ikke være ekspedienten men terminalen der skulle afvise dig.

    Tag fat i din kort udsteder og hør om de har egne regler på området.

    M. Johansen

    #177982
    AnonymForfatter

    Sagen er opklaret.

    Statoil har i Norge og Sverige men ikke i Danmark et Benzin-kort baseret på Mastercard kreditkort.

    Statoil havde så indført en regel fra 2.1.2012 om at Statoils service-stationer ikke må sælge tips og lotte på selskabets eget branded Mastercard (selvom det kort ikke er udstedt i DK!). Men så var der åbenbart gået en fejl-agtig besked ud til at alle Statoil stationer i DK at dette forbud galt samtlige Mastercard(Entercard,SEB,DB osv).

    Jeg klagede til SEB kort som tog det op med NETS og Statoil og den fejlagtige besked er nu rettet, så man igen kan købe Lotto med sit Mastercard på Statoils stationer i DK (Bare ikke hvis man et svensk eller norsk udstedt Statoil Mastercard!).

    #177998
    HJLForfatter

    Uha det kunne have blevet en dyr omgang, tænk hvis du var gået glip af lotto på onsdag, 100.000.000 lige ud af vinduet ;o) det er godt det hjælper at gøre rette instans opmærksomme på denne slags små-fejl med stor betydning.

    Ps. det er da i øvrigt et sjovt påhit at kunderne ikke må købe lotto kuponner med det kort hva?

    #178012
    AnonymForfatter

    HJL, det er jo det 😉

    Nej seriøst set er det da et underligt påhit Statoil har fundet på. Firmaet er jo også norsk, så måske er det det som lægger bag?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.