Skift af bank – forhandlingsparametre

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92555
    AnonymForfatter

    Hej med jer,

    Jeg står over for at skulle optage et boliglån, og tænker i samme omgang på om jeg skal skifte bank.

    Min privatøkonomi ser rigtigt god ud. Jeg kommer til at skulle låne omkring 1.4 mio og kan selv lægge omkring 800.000 kontant. Boligen koster 2.2 mio. Jeg har fået lavet nogle låneberegninger i Lån & Spar samt i Danske Bank hvor jeg p.t. er kunde. Det er meget konservative beregninger, baseret på at min kone er på overførselsindkomst. Hun er pt. på barsel og er ikke sikker på at kunne finde et job med det samme når hun er færdig.

    Alligevel ser beregningerne rigtigt gode ud, og vi kommer ikke til at sidde får hårdt i det. Begge banker vil meget gerne låne os pengene.

    Men jeg overvejer om jeg skal skifte bank i samme omgang, og se om jeg måske kan spare nogle penge. Lån og Spar har jeg kigget på fordi jeg er medlem af Ingeniør foreningen, og dermed kan få nogle fordele den vej.

    Lån og Spar fortæller os at vi er meget attraktive kunder, og at de meget gerne vil have os som kunder. Det lyder på mig som om jeg måske kan forhandle lidt med dem… eller med Danske Bank.

    Men da dette er mit første boliglån, og en bank for mig altid bare har været noget man havde fordi det var nødvendigt, så ved jeg ikke meget om hvad jeg kan forhandle med banken om.

    Så mit spørgsmål er følgende:

    Hvad skal jeg bede banken om at give mig af ekstra fordele for at få mig som kunde. Er der noget i forbindelse med lånet jeg kan forhandle om? Er der noget med gebyrer? Jeg har allerede en god kassekredit som ikke koster mig noget.

    Gode råd modtages!

    MVH

    #177638
    HalliHalloForfatter

    Vil blot lige oplyse andre brugere om, at det ikke kun er ingeniører, der kan opnå disse fordele i Lån-og sparbank, det kan enhver, der har mulighed for at melde sig ind i Forbrugesforeningen også.

    Den største fordel for mange ligger i at de giver 5%, ja du læste rigtigt, i indlånsrente på en lønkonto (indtil 50.000 kr.), men dette kræver selvfølgelig også et helkundeforhold.

    Om Danske Bank har bedre vilkår end Lån-og sparbank ved jeg ikke, men hvis spørgeren har indhentet tilbud fra begge banker, så må det jo kunne aflæses af tilbudene, dette burde ikke være det sværeste.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.