Mybankers seneste Nyhedsbrev -Fejl?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #92546
    HalliHalloForfatter

    Har lige modtaget bankens seneste nyhedsbrev af 20.12. d.å.

    Heraf fremgår, at loftet for indbetaling til ratepension er nedsat til 55.000 kr.

    Allerede for mere end 14 dage siden blev det oprindelig lovforslag imidlertid ændret til et fradragsbeløb på kun 50.000 kr., hvilket også er blevet vedtaget i folketinget.

    Hvorfor sender banken så nu et brev ud med en forkert information?

    Hvem kan hjælpe?

    #177446
    AnonymForfatter

    Det er vel bare en banal fejl/forglemmelse. De har sikkert skrevet artiklen før det nye forslag kom frem og har så glemt at rette det.

    Det er vel i bund og grund også bedøvende lige meget og alle kan -heldigvis- lave “fejl".

    #177468
    PrasmusForfatter

    Tja…

    Jeg prøvede selv at finde ud af om grænsen er 55kkr eller 50kkr – på skat.dk naturligvis.

    Søger man på ratepension i søgefeltet, så får man kun links frem som nævner 55kkr samt links der er ændre og helt uaktuelle.

    Går man manuelt ind i

    #177470
    PrasmusForfatter

    Hmm, kun ca. 10% af min besked kom med, hvorfor ved jeg ikke.

    Beklager, at jeg ikke vil bruge tid på at skrive det en gang til, hvis jeg kunne, ville jeg blot slette indlæget igen…

    #177478
    HalliHalloForfatter

    Det fremgår af Lovforslag L28, § 2, stk. 1, at loften er fastsat til 50.000 kr., og er vedtaget den 21.12.2011.

    Se venligst her:

    http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20111/lovforslag/l28/20111_l28_som_vedtaget.pdf

    Jo, selvfølgelig kan der da ske fejl alle steder, men det er bare en af dem som ikke burde kunne ske, da vel mange læser korrektur før udsendelsen.

    #177482
    AnonymForfatter

    Altså der er jo ingen, som er uenige med dig i, at lovforslaget lød på 50.000 kr. Min pointe er bare, at det da er en latterlige lille fejl. Specielt set i lyset af processen, hvor det først til sidst blev ændret til 50.000 kr.

    I sådanne udsendelser vil der altid komme små fejl – selvom man har læst det igennem 1000 gange.

    God jul.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.