Ny bank – hvilken?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • xodeus.dkForfatter
    Indlæg
  • #92530
    xodeus.dkForfatter

    Hej. Vi er kunde i danske bank. De er ikke længere medgørlige, selv når man spørger om hjælp om mindre beløb og man selv mener at godt kunne betale tilbage til tiden. Vi leder efter en ny bank.
    Vi har ikke rigtig noget gæld. 20000 til ca 10% og mit SU på 450000.
    Vi har 3 børneopsparinger på over 5000 hver eller en lønkonto og en budgetkonto, som passer sig selv.
    Vi kan sagtens få vores penge til at slå til hver måned selvom banken siger at vi har for lidt (7000).
    Vi leder nu efter en bank, som er medgørlig selvom man kun har en alm indtægt og dagpenge, og som stoler på at når kunden siger, kan vi få et forskud på 2000 til den første, så bliver det den første og ikke senere.
    Jeg ved godt at det er svært i disse tider.
    Før i tiden havde vi en rigtig god rådgiver i BG Bank som kendte vores økonomi og stolede på hvad vi sagde.
    Så skiftede alt til danske bank samtidigt med at hun blev pensioneret, så var der pludselig ingen hjælp at hente.
    Nu har vi forsøgt at vise banken at vi kan få vores penge til at slå til, men de vil ikke hjælpe.
    Hvilken bank kan? Har I nogle gode anbefalinger? Vi bor i Fredericia.
    Vh Mariusz og God Jul.

    #177316
    AnonymForfatter

    Overhoved ikke for at lyde pessimistisk eller noget – men hvis I kan klare jer fint for de penge I har, hvorfor skal I så låne 2000,- til den første?

    Nåmen, jeg er i tvivl om hvad banken skal hjælpe med? I har forsøgt at vise banken, at pengene kan slå til, men I skal alligevel låne penge i banken? Hvis I har behov for at låne penge, så kan jeres penge vel ikke slå til?

    Og som jeres situation er nu, så får I nok ikke det store ud af, at skifte bank.

    PS: 7000 til 2 voksne og 3 børn? Puha…

    #177322
    AnonymForfatter

    For det første så skriver du, at I næsten ingen gæld har, men 470.000 kr er altså en pæn slat for de fleste.

    Og et rådighedsbeløb på 7.000 kr til to voksne og tre børn er uhyggelig lidt, selvom I har vist, at I godt kan leve for det. Men bankerne opererer med ca. 15.000 for familier af jeres størrelse så I er så langt under, at det bliver svært at få nogle banker med på at låne jer flere penge uanset, hvad I siger om hvornår I kan betale.

    Men hvis du har et SU lån på 450.000 kr så må man formode, at du har valgt en langvarig uddannelse som, i de fleste tilfælde, også kaster en pæn høj indtægt af sig. Hvis det er tilfældet – og du er i arbejde – så må I simpelthen have for høje udgifter som der kan skæres ned. Måske bor i for dyrt?

    #177328
    OpgaveForfatter

    Jeg tror ikke at en anden/ny bank er interesseret i jer.

    Meget lavt rådighedsbeløb og stor gæld. Puha det er op af bakke :p

    Det er ikke den nye rådgivers-skyld, men nok nærmere opstramninger i bankerneskreditgivning som er svaret. Jeg forstår godt at de ikke ønsker at forgælde jer yderligere.

    #177330
    xodeus.dkForfatter

    Uha, sikken stor gæld jeg har skrevet. Der er kommet et nul for meget på. Min su gæld er kun 45000.
    Mht at vi kan få pengene til at slå til er under normaler omstændigheder.
    Men når man pludselig skal til tandlægen eller finder ud af at man lige mangler lidt til varmeregningen, det er sådan nogle situationer jeg taler om.

    #177332
    AnonymForfatter

    I har 7000,-, men hvis I lige pludselig skal låne 2000,- til f.eks. tandlægen, hvad gør i så næste måned? Så har I 5000,-, også kommer der lige en varmeregning på 1000,-, også mangler I også lige 2000,- for bare at have mad på bordet, så låner de jer 3000.

    Kan du følge mig? Det er uholdbart for en bank.

    #177334
    HalliHalloForfatter

    Det er rigtignok en frygtelig kedelig situation I står i her lige op til jul.

    Har I nu søgt om julehjælp de forskellige steder, Frelsens Hær og den lokale kirke etc.?

    Danske Bank behandler jer desværre ikke særlig godt kan jeg forstå. Denne banks egen direktør, Peter Strårup, oprindelig også fra Frederica, er noget bedre stillet, idet han fra 15.2.2012 kan hæve 3,1 mill. i pension ved kasse 1 i banken, men det hjælper jo ikke jer, tværimod.

    Prøv at tale med andre banker, der er håb endnu, så julen kan reddes.

    #177342
    xodeus.dkForfatter

    Julen er heldigvis på plads.
    Det var bare for at tegne et generelt billede.
    Nej det skal heller ikke ses sådan at det er hver eneste måned at vi kommer til at mangle noget, men få tingene rettet på plads og så går der måske et halvt år før vi skal bruge hjælp igen. Det er sådan, det er ikke fordi vi snubler over vores fejl måned på måned på måned.
    Nej, jeg søger blot nogle forslag til banker man kan vælge når man er almindelig lønmodtager uden direktørløn osv. Som beksrevet i #1, dog med den rettelse at der lige skal et 0 væk fra SU gælden. 😀

    #177344
    AnonymForfatter

    Kontakt nogle nye banker, men jeg tvivler stærkt på det lykkes for jer pga. Rådighedsbeløb og 3 børn. Det kører hurtigt skævt, som du selv beskriver!

    #177346
    AnonymForfatter

    Danske bank købte i sin tid BG bank, for at få fat i det privat kundesegmentet, for det kunne de ikke rigtig selv og det kan de stadig ikke.

    Jeg ville skifte, sikkert til Nordea og så kæmpe den sure kamp for at opbygge en reserve, det er meget billigere økonomisk og mentalt, end at være afhænglig af andres godwill.

    Mvh Lange

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.