garantbevis

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92515
    AnonymForfatter

    Vi 4 personer i Familien har garantbeviser for ialt 120000 kr

    Er det noget som vi skal beholde, eller hvad synes I.

    Overvejer at opsige dem og omplacere pengene. gode råd modtages gerne.

    #177038
    MichaelForfatter

    Det er bestemt ikke tiden til at lege med garantbeviser i diverse banker. Du har vel opdaget at en del banker er krakket antager jeg? Og den sidste bank er bestemt ikke krakket endnu i denne omgang.

    Så opsig hurtigst muligt og placér pengene f.eks. på en aftalekonto der er 100% dækket af Garantifonden.

    PS: Jeg havde selv 50.000 stående i Løkken Sparekasse hvor jeg nåede at hive de 45.000 ud inden krakket og jeg skal bestemt ikke eksperimentere med den slags igen.

    #177128
    AnonymForfatter

    Hejsa
    Det ville hjælpe, hvis du fortalte hvilken Sparekasse, der er tale om.
    Hvordan ser deres regnskab ud?
    Det gode ved garantbeviser er selvfølgelig at de ikke svinger i kurs, som resten af markedet gør i øjeblikket, men hvis i generelt ikke er til aktier, bør i måske overveje at hive pengene ud.

    #177130
    HalliHalloForfatter

    Jeg tor de fleste sparekasser er solide nok, så rådet om sige: “sælg" virker på mig noget overilet.

    I øvrigt er det jo ikke sikkert at garantkapitalen kan indfries p.t., og hvis den kan, så skal det oftest gøres med en meget langt varsel til en bestemt dato.

    Efterhånden er der ikke så mange sparekasser, der kører med garantkapital mere, da mange jo er blevet A/S: Øst for Danmark er det kun Sparekassen Sjælland samt vist et par meget små kasser. Er der tale om førnævnte sparekasse ville jeg ikke være bekymret, da den er solid nok. I Jylland kender jeg SparSalling, men kender ikke deres økonomi. Nørre Nebel Sparekasse er også sikker nok, men den “kører" vist ikke med garantkapital overhovedet.

    #177174
    AnonymForfatter

    Vi har at gøre med Sparekassen Sjælland.
    Er lidt nervøs for om den evt er bundet op på andres bankaktiviteter

    #177196
    AnonymForfatter

    Umiddelbart ville jeg ikke være så nervøs. De er Danmarks 10. største, de har mere indlån end udlån og en stor egenkapital og solvens. Men som med alle andre investeringer bør i følge med i regnskabet.

    #177208
    HalliHalloForfatter

    Sparekassen Sjælland er 100% sikker, at de så forrenter garantikapitalen elendingt er en anden sag. Er det ikke kun 2,75%, det var i hvert fald på et tidspunkt? Er alt for lidt selvom risikoen ikke er stor. Men de har så til gengæld visse garantfordele, som man også skal tage højde for.

    Et spørgsmål: En Mr.bionchi stiller spørgsmålet, mens en Mr.Opera svarer, hvordan hænger det nu sammen?

    Vil det sige at personen har flere konti hos Mybanker og må man egentlig have det?

    #177212
    AnonymForfatter

    Nej,det er en og samme person,men kunne ikke komme til at bekræfte min mail som MR. bianchi så derfor blev det Mr,Opera og min mail er nu bekræftet.

    er formentligt kommet til den konklusion at jeg beholder 1 stk garantbevis pålydende 30.000 kr for at vi som familie kan udnytte garantfordelene og muligvid binder de øvrige midler så de er dækket af Garantifonden.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.