Forvirret Danske Bank og RD

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92511
    AnonymForfatter

    Forvirret Danske Bank og RD
    Vi er begge 35 år har 2 børn. Jeg har en årsløn på 500.000 + bonus og min Kone på 380.000 som er fast.
    Udover det har vi et lille firma som vi har brugt rigtig meget energi på at få op at stå – vi har brugt vores egne penge samt 2 x 35 000 som vi har på en privat kassekredit.. Det har resulteret i at firmaet har indgået 12 mdr. med et større udenlandsk firma. Ved indgåelse af kontrakten afgav kunden en bindende ordre på 900.000,- ex moms på stedet til levering i 1 kvartal 2012. vi har så måtte lave en erhvervs kassekredit på500.000 ydermere kan det nævnes at vi har næsten 50 % i dækning på ordren.
    Nu kommer vores forvirring.
    Vi bor i egent Hus og vi har kun haft obligation lån. Vi har været kunde i RD i over 9år vi har aldrig misset en termin eller aldrig fået en rykker på noget som helst.
    Vi har fundet et hus til 1,85mill som vi meget gerne vil købe, dem der ejer huset vil gerne købe vores for 1,6mill og vi skylder 1,41mill i huset. Vi henvender os til banken og de gennemgår tingene og vi får BLANK NEJ, What siger jeg og spørger ind til afgørelsen og banken forklare at RD ikke er så glade for små selvstændige punktum. Vores bank rådgiver siger at hvis vi kan lægge 200.000 ekstra så vil lånet gå igennem. 1 mdr. efter har vi de 200.000 og spørger banken endnu engang og svaret er stadig nej!! Det skal siges at vi ville have et rådighedsbeløb på 18.000 ved køb af den nye bolig.
    Kan i belyse over for os hvorfor Danske Bank og RD ikke vil godkende os et næsten identisk huslån?
    Vi er godt nok forvirret og slemt skuffet.

    #176978
    pppedeForfatter

    I har lige pt. en kassekredit på 500.000 uden at stille sikkerhed? Har i fået en bankgaranti på de 900.000?

    Anyways. Vi herinde kender jo ikke jeres økonomi fuldstændigt, og måske har RD og DB giver et mere nuanceret svar end du giver udtryk for herinde. Som jeg ser det har du fire muligheder:

    1) Kontakt Danske Bank og RD igen, og få dem til at forklare præcist hvad problemet er.
    2) Vent til de 900.000 er gået ind på jeres konto, og prøv så igen
    3) Kontakt kundehenvendelser@danskebank.dk hvis du er utilfreds med din behandling eller ønsker at få andre øjne på den.
    4) Kontakt et andet pengeinstitut/realkreditinstitut.

    #176984
    testForfatter

    man kan vel kort konstatere at de vurdere risikoen ved den ordre og din virksomhed anderledes ind du selv gør. Det er ret svært at gøre noget ved. Enten kan du vente til du har vist at virksomheden kan tjene penge eller tale med et anden kredit giver.

    #176986
    AnonymForfatter

    Vedr. Økonomi så har banken regnet ud at vi har et rådighedsbeløb på lidt over 18000 ved det nye hus ,.. Og de kræver 15000 ,..

    Jeg kan også kun se at det er virksomheden der gør det — selvom vi er garanteret pengene.

    Vi tager kontakt til en anden bank og taler med dem

    Tak fof svar.

    #176990
    testForfatter

    Vedr ordren vil jeg klart anbefale at du for langer delvis forudbetaling. Det er kun rimeligt at køber finaciere dit indkøb af materialer

    #176992
    pppedeForfatter

    Hvordan er du garanteret for pengene?

    #177012
    AnonymForfatter

    factoring, sidste år købte vores kunde for 300.000 og der indgik vi aftale med et factoring firma og det har vi også denne gang og det vil vi nok også de næste gange.

    #177014
    testForfatter

    er det ikke relativt dyrt? Kommer i ikke let af med 5-10% af beløbet?

    hvorfor ikke bede om en forudbetaling på 40% i stedet?

    #177018
    AnonymForfatter

    Forudbetaling kan ikke komme på tale, det er en personlig holdning jeg har til det..
    Og nej factoring er ikke dyrt i forfald til evt kassekreditter..

    Jeg lukker den her.. Vi prøver et par andre banker eller venter til vi har modtaget betaling…

    #177022
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikke svare dig, men jeg kan trække på min egen erfaring. Vi er lige blevet godkendt til et huskøb på kr. 3.400.000 også i Danske Bank/RD Danmark. Vores situation ligner slet ikke jeres, og dog:

    Vi bor i udlandet og har rigtig gode indkomster begge to, sammenlagt har vi 1.320.000 om året + bonus begge to. Vi har pengene til udbetalingen (kr. 170.000), vi har dog også gæld, ca. kr. 350.000 som udgør tab på salg af en lejlighed + et boliglån i en ejerlejlighed vi stadig ejer.

    Banken sagde til os, da vi snakkede med de første gang, at vores rådighedsbeløb var mere end fint, at vores gældsratio var fin, osv, osv. Men de advarede os og sagde, at det kunne blive svært at få et ja gennem kreditforeningen, da de ikke var sikker på, at vi kunne leve op til bankens/kreditforeningens risikovurdering. Dette var begrundet i, at vi bor i udlandet, og derfor ikke ved, hvad vi kommer til at tjene, når vi kommer hjem til sommer. Vi kan p.t. ikke præsentere ansætelseskontrakter. Desuden er jeg p.t. ikke livsforsikret, da jeg ikke har nogen pensionsordning gennem mit job hernede.

    Bottom line er, at til trods for at jeres økonomi ser fin ud, og at I opfylder betingelserne for rådighedsbeløb, så mener banken sikkert stadig, at de løber for stor en risiko ved at låne ud til jer, da I har en del usikret gæld.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.